واکنش فدراسیون به انتقادات انتخابی تیم ملی پینگ پنگ و نبود نوشاد عالمیان
واکنش فدراسیون به انتقادات انتخابی تیم ملی پینگ پنگ و نبود نوشاد عالمیان
دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: فدراسیون در بازی‌ها باید بازیکنانی را اعزام کند که شانس موفقیت بیشتری دارند.

به گزارش حاشیه ورزش ،پیمان حسنی درباره ی گلایه‌هایی که بازیکنان نسبت به انتخابی تیم ملی و غیبت نوشاد عالمیان داشتند و اینکه چگونه قرار است نفرات برای جدول انفرادی بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی انتخاب شوند، بیان کرد: ما در جلسه‌ای که با کادر فنی تیم‌ملی داشتیم، این را بر عهده خودت کادرفنی گذاشتیم که تشخیص دهد چه کسانی باید در انفرادی بازی کنند. نکته این است کمیته ملی المپیک کیفی گرایی را مد نظر قرار داده است و بهترین نفرات اعزام می‌شوند. سهمیه تنیس روی میز دو نفر بود که با صحبتی که داشتیم به سه نفر افزایش پیدا کرد تا در تیمی هم شرکت کنند. چیزی که من استنباط می‌کنم، با توجه به بحث کیفی گرایی اگر نیما و نوشاد عالمیان اعزام نشوند، قطعا نمی‌گذارند تیم ملی تنیس روی میز اعزام شود. به هر حال برای اعزام نگاه می‌کنند که آن رشته توان کسب مدال یا موفقیت دارد و کدام نفرات را مد نظر دارند. نوشاد عالمیان رنکینگ ۷۰ جهان است و با توجه به عناوینی که در سال‌های گذشته کسب کرده کادر فنی و فدراسیون به این نتیجه رسید که در انتخابی شرکت نکند.

او ادامه داد: از نظر من نه به عنوان دبیر فدراسیون بلکه به عنوان کارشناس باید بهترین بازیکن را از فرآیند انتخابی تیم ملی کنار گذاشت چون به هر حال او بازیکنی است که بارها نشان داده در رویدادهای بین المللی می تواند برای تیم ملی افتخارآفرین باشد. از طرفی اگر نوشاد در انتخابی تیم ملی هم شرکت می‌کرد هیچ فرقی نداشت چون با توجه به پتانسیل و توانایی فنی که داشت قطعاً در تیم ملی انتخاب می‌شد. او حداقل در ۱۲ سال گذشته هر موقع انتخابی شرکت کرده عضو تیم ملی بوده است.

او با اشاره به اینکه همه بازیکنان تمایل دارند در جدول انفرادی باشند، تاکید کرد: در مسابقات چند رشته‌ای، همه فدراسیون‌ها این کار را می‌کنند و کسانی که شانس موفقیت بیشتری دارند، اعزام شوند. نکته این است که اگر نیما و نوشاد در انتخابی نتیجه نگرفتند یا اصلا خودشان شرکت نکردند بازیکنان دیگر شانس کسب موفقیت را در بازی‌های آسیایی دارند؟ همه بازیکنان دوست دارند در بازی ها و مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند و این حضور افتخاری برای آن‌ها محسوب می‌شود اما فدراسیون هم باید کسانی که شانس کسب موفقیت بیشتری دارند را اعزام کند. همه دوست دارند بهترین نفرات اعزام شوند، تیم هم بهترین نتیجه بگیرد.

حسنی در مورد گلایه بازیکنان نسبت به حضور به کم رنگ در مسابقات بین المللی تصریح کرد: طبق لیستی که شورای برون مرزی اعلام کرد، فدراسیون تنیس روی میز، رتبه سوم را از لحاظ اعزام در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ دارد. فدراسیون هزینه نزدیک ۷۰ درصد اعزام‌ها را پرداخت کرد. وضعیت مالی فدراسیون قبلا هم مثل الان بود اما دلار در سال ۹۸ چقدر بوده الان ببینید مبلغ دلار چقدر است. در خیلی از کشورهای دنیا حتی پیشرفته بازیکن نمی‌تواند به فدراسیون بگوید که هزینه من را بدهد به مسابقات اعزام کند و هر جایزه ای گرفت مال خودش باشد. همه مسابقات بین‌المللی جایزه دلاری دارند و تا الان بازیکنان یک دلار هم به فدراسیون نداده‌اند. ما برای اعزام پایه هم برنامه ریزی کنیم و اعزام انجام دهیم و فقط تیم بزرگسالان نیست که باید اعزام شود و باید تیم های پایه هم مورد توجه قراربگیرند.

او در پاسخ به این پرسش که اکثر بازیکنان اصلی در اروپا لژیونر هستند و این مسئله کمکی نمی‌کند تا هزینه اعزام به مسابقات کمتر شود؟ گفت: هزینه کمتر می‌شود اما تفاوتش آنچنان نیست. بازیکنان هم باید خودشان مشارکت کنند. به هر حال فدراسیون هزینه‌های مختلفی دارد. فدراسیون در این چند سال گذشته بیشتر از بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اسپانسر گرفته اما هزینه زیاد است.

حسنی در مورد صحبت های آروین رویین تن که در لیگ آلمان است و به دلیل مسابقه داشتن نمی‌تواند در انتخابی تیم ملی شرکت کند، بیان کرد: فرآیند انتخابی تیم ملی با کادر فنی بوده است. از طرفی هر تاریخی را بگذاریم چند نفر مشکل دارند. ما نمی‌توانیم با ۳۲ بازیکن دعوت شده تاریخ رو هماهنگ کنیم.