واکنش فرامرزیان به تضمین پرداخت پاداش مدال آوران المپیک پس از تغییر دولت
واکنش فرامرزیان به تضمین پرداخت پاداش مدال آوران المپیک پس از تغییر دولت
معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر اعتبارات لازم برای پرداخت پاداش مدال آوران المپیکی را زود بدهند، خودمان پرداخت می کنیم اما اگر ندهند این تکلیف پابرجاست.

به گزارش حاشیه ورزش، ژاله فرامرزیان در مورد نحوه ی تعیین پاداش مدال آوران المپیک توکیو در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما دستور العملی داشتیم که امتیازها را مشخص کرده بود و به ترتیب برای مدال طلا ۴۰۰ امتیاز، نقره۲۵۰ امتیاز و برنز ۱۵۰ امتیاز در نظر گرفته شد. فقط عدد آن مشخص نشده بود که برای المپیک، هر امتیاز را مبلغ ۵ میلیون تومان در نظر گرفتیم. در نتیجه بالاترین امتیاز یعنی طلای المپیک، ۲ میلیارد تومان شد و برای رشته های تیمی نصف آن است. یعنی رشته‌های تیمی مانند والیبال و بسکتبال و شمشیربازی در صورت کسب مدال طلا پاداش هر ورزشکار یک میلیارد تومان است. اگر هم کسی مدال دوم و سوم بگیرد نسبت به مدال اول ۱۵ درصد افزایش پاداش دارد.

فرامرزیان در پاسخ به این پرسش که بعد از المپیک شاهد جابه‌جایی دولت هستیم و چه تضمینی وجود دارد که پاداش ها در این دولت پرداخت شود، تصریح کرد: ما این افتخار را در دولتمان داریم که هر تعهدی از قبل بوده و هر تعهدی که خودمان داشتیم را انجام دادیم. اگر اعتبار مربوط به پاداش را در مدتی که هستیم به ما بدهند خودمان آن را پرداخت می‌کنیم اگر ندهند هم فقط دولت‌ها عوض می‌شوند و حکومت‌ها عوض نمی شوند و تکلیف پابرجاست. ما حتی نامه ارسال کردیم که زودتر منابع مالی برای پرداخت پاداش مدال آوران را بدهند. اما با میزان تخصیصی که گرفتیم، سعی کردیم در سیستم‌اداری و مالی تمام عملیات‌ها را متوقف کنیم و هزینه‌های جاری را به حداقل برسانیم تا فعلا هدف و وظیفه خود را پیگیری کنیم و فعلا فقط حقوق و مزایا پرداخت کردیم و بقیه کارها متوقف شده است.

او در مورد نیاز مالی وزارت ورزش در دو ماه آینده گفت: کل بودجه ما در ردیف اصلی ۷۳۰ میلیارد تومان بود. برای دو ماه آینده حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم تا بتوانیم مجموعه عملیات اداری دستگاه و امورات فدراسیون‌ها را برطرف کنیم.

معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که هنوز پرداخت پاداش مدال آوران از سال‌های قبل باقی مانده است یا خیر، تاکید کرد: هر آنچه که بر عهده داشتیم را انجام دادیم و فقط سال ۹۹ مانده است که تعداد رویدادها خیلی کم بود بنابراین اگر دوستان محاسبه کنند، عدد کمی است و قابلیت پرداخت دارد.