واکنش لهستان به حمله کارابران ایرانی به آنا کورک
واکنش لهستان به حمله کارابران ایرانی به آنا کورک
در یک اقدام غیر معمول ورزش دوستان لهستانی در توییتر تصاویر پروفایل خود را به تصویر بارتوژ کورک والیبالیست مشهور لهستانی تغییر دادند.

به گزارش حاشیه ورزش، استفاده از تصویر با نمک اسپکر امتیاز آور لهستان در شرایطی رخ داد که حساب کاربری او مورد حمله برخی از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود. اقدامی که همسر کورک با انتشار یادداشتی به انتقاد از آن پرداخت تا موجی از حمایت پیرامون خانواده این ستاره لهستانی شکل بگیرد.

وبسایت لهستانی اسپورت با گزارشی از آن اتفاق چنین نوشته است: روز شنبه بازی ایران با لهستان در چارچوب بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و پس از آن حساب بارتوژ کورک با موجی از نفرت از سوی هواداران ایرانی مواجه شد و در این بین بخش عمده‌ای از این کامنت‌های نفرت انگیز به سمت همسر او، آنا کورک سرازیر شد.نظریات ناخوشایندی که پس از اظهارات بد فهمیده شده کوبیاک کاپیتان لهستان گریبان دیگر عضو تیم ملی لهستان و البته اعضای خانواده وی را گرفت که این کامنت‌ها برایش کاملا عجیب و آزاردهنده بوده است.

در شرایطی که تیم ملی ایران با عملکردی بهتر نسبت به لیگ ملت‌ها در یک بازی عالی لهستان را شکست داد شاید کسی انتظار نداشت که با وجود این پیروزی چنین واکنش تندی از سوی ایرانی‌ها که ظاهرا به تیم والیبال لهستان حساسیت‌ ویژه‌ای دارند انجام بشود. کورک در آخرین پست صفحه اینستاگرام خود که چند روز پیش منتشر شده تصویری از پرواز اختصاصی لهستان به توکیو را منتشر کرده و در کپشن آن نوشته “توکیو ما این‌جا هستیم” که این پست به طرز غیر معمولی بیش از شش هزار کامنت دریافت کرده و کار را به جایی رسانده که کورک کامنت‌های مطلب خود را ببند. اتفاقی که باعث شد نفرت پراکنی ها به صفحه همسر او برسد که در چند پست پایین‌تر عکسی را با همسرش به اشتراک گذاشته بود.

حالا در تقابل با این حرکت و به نوشته یک وبسایت دیگر لهستانی یک باند طاس توییتر را در دست گرفته است!(اشاره به سر تراشیده کورک) :چهره بارتوژ کورک در صدها صفحه توییتری این شبکه اجتماعی را درنوردیده است. اتفاقی که باعث شد کورک تبدیل به یکی از چهره‌های محبوب این روزهای لهستان شود .حتی بعضی از هم بازی‌های او مثل یاکوب کوچانووسکی و کارول کروش نیز تصاویر پروفایل خود را به عکس کورک تغییر دادند.همچنین باشگاه‌های والیبال لهستان و خبرنگاران لهستانی نیز به پیشبرد این کمپین کمک کردند. کورک نیز با انتشار تصویر مورد استفاده قرار گرفته به هواداران خود سلام کرد.

 

 

همه این‌ها در شرایطی است که در ایران با توجه به تکرار این اتفاق در وب، موضوع تخلیه احساسات در اینستاگرام و توییتر چندان حساسیت برانگیز نیست اما همانطور که می‌بینید در همه جای دنیا این مسئله قابلیت آن را دارد که تبدیل به خبری مهم برای مخدوش کردن چهره ایران شود.

  • منبع خبر : ورزش سه