واکنش مدیر تیم فوتبال پیکان به انجام 6 تعویض در دیدار برابر سایپا
واکنش مدیر تیم فوتبال پیکان به انجام 6 تعویض در دیدار برابر سایپا

مدیر تیم فوتبال پیکان تهران درباره اتفاق رخ داده در جریان دیدار با سایپا توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش حاشیه ورزش، علی اصغر مدیرروستا در واکنش به اینکه پیکان در جریان بازی با سایپا ۶ تعویض انجام داده اظهار کرد: این اتفاق رخ داده و ما هم نمی خواهیم آن را کتمان کنیم اما […]

مدیر تیم فوتبال پیکان تهران درباره اتفاق رخ داده در جریان دیدار با سایپا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش حاشیه ورزش، علی اصغر مدیرروستا در واکنش به اینکه پیکان در جریان بازی با سایپا ۶ تعویض انجام داده اظهار کرد: این اتفاق رخ داده و ما هم نمی خواهیم آن را کتمان کنیم اما آیا ناظر و داور چهارم نباید حواسشان به تعداد تعویض های تیم ها باشد؟

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از پنالتی ای که تیم داوری به سود تیم ما اعلام کرد، نیمکت نشینان سایپا به قدری جو را متشنج کردند که همه اتفاقات تحت تاثیر قرار بگیرد و تمرکز ما سلب شود. در این لحظات نماینده فدراسیون و داور چهارم هستند که باید حواسشان به مسائل باشد و اجازه ندهند که ششمین بازیکن تعویضی وارد زمین شود. ضمن اینکه یک تعویض ما هم بین دو نیمه بود که طبق قانون جزو تایم های تعویض محسوب نمی شود اما همان موضوع باعث شد تا اشتباه رخ بدهد.

مدیر تیم پیکان همچنین گفت: در همه بازی ها اینگونه است که نماینده فدراسیون به ما گوشزد می کند که مثلا یک تعویض بیشتر ندارید یا تعویض هایتان تمام شده اما در کمال ناباوری نماینده فدراسیون اجازه تعویض داد و داور چهارم هم تابلوی تعویض را بلند کرد. من حتی از نماینده هیات فوتبال قبل از تعویض پرسیدم که می توانیم تعویض کنیم؟ پاسخ او مثبت بود. ما واقعا خودمان هم از اتفاقی که افتاده متعجب هستیم و نمی دانیم چرا ناظر مسابقه هیچ چیزی بر زبان نیاورد.

مدیرروستا درباره اعتراض سایپا به تعویض ششم پیکان و اینکه ممکن است پرونده به کمیته انضباطی برود، خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی ها قصد دارند ماجرا را بزرگ جلوه دهند و همه چیز را به هم بریزند. بازیکن ششم ما در دقیقه ۹۰+۷ وارد زمین شده و فقط سی ثانیه در زمین حضور داشته است. در این مدت اصلا پایش به توپ نخورده است. در این شرایط اینکه می گویند کمیته انضباطی وارد ماجرا خواهد شد و ممکن است تنبیهاتی را در نظر بگیرد، برایمان متعجب کننده است.

مدیر تیم پیکان تاکید کرد: بازیکن تعویضی ششم ما هیچ تاثیرگذاری در بازی نداشته و شک ندارم حتی اگر پرونده در کمیته انضباطی نیز مورد بررسی قرار بگیرد، اتفاق خاصی رخ نمی دهد. اگر اینطور است که باید به ماجرای حضور ماشین سازی با ۱۲ بازیکن در زمین مقابل ذوب آهن هم اشاره کنند. در هفته هفدهم همه دیدند که تیم ماشین سازی حدود ۵ دقیقه با ۱۲ بازیکن در زمین حضور یافت و بعد که داور متوجه شد به بازیکن اضافه کارت زرد نشان داد و او را بیرون کرد. هیچ اتفاق دیگری نیز رخ نداد. اگر قرار به اجرای قانون است باید درباره همه تیم ها و همه بازی ها باشد، نه اینکه هرجا شلوغ کاری بیشتر باشد، از کمیته انضباطی بخواهیم ورود کند.

مدیرروستا در ادامه خاطرنشان کرد: ما که بازیکن بدون کارت بازی یا محروم به زمین نفرستادیم سوال من این است که اگر بازیکن تعویضی ششم به عنوان تعویض پنجم به زمین می رفت، اشکالی به وجود می آمد؟ از همه مهم تر آیا بازیکن ششم تعویضی در جریان نتیجه بازی تاثیر خاصی گذاشته است؟ آیا گلی زده یا در جلوگیری از موقعیت آشکار گلزنی حریف نقشی ایفا کرده؟ پاسخ تمام این ها منفی است و ازقضا بازی هم چند ثانیه بعد بدون آنکه آن بازیکن لمس توپ داشته باشد به پایان رسیده است.

وی در پایان اضافه کرد: بنده نظرم این است که کمیته انضباطی باید بی اخلاقی ها و شلوغ کاری ها و توهین هایی که در کنار زمین رخ می دهد، برخورد کند. اتفاقاتی که برای فوتبال ما زشت است و باید مورد بررسی قرار بگیرد. وگرنه در این مورد مشخص است که عمدی در کار نبوده و آن بازیکن ششم هم تاثیری در بازی نداشته است.