واکنش مربی تیم ملی به دعوت فرزندش به تیم ملی تیراندازی
واکنش مربی تیم ملی به دعوت فرزندش به تیم ملی تیراندازی
مربی تیم ملی تپانچه گفت: من فرزندم را به اردوی تیم ملی دعوت نکرده‌ام بلکه تصمیم فدراسیون بوده است.

به گزارش حاشیه ورزش

احمد ظفرجعفرزاده در گفت و گو با ایسنا، در مورد حضور تیراندازان در مسابقات جام جهانی هند، اظهار کرد: این مسابقات جزو برنامه تیم ملی است و به امید خدا اگر عمری باشد در این مسابقات شرکت خواهیم کرد. در این‌ مسابقات سهمیه المپیک توزیع نمی‌شود.

مربی تیم ملی تپانچه در ادامه در خصوص کسب مدال انفرادی توسط فروغی گفت: در آرمان‌های ما این است که سه پرچم همزمان از ایران در این مسابقات به اهتزاز درآید. برای رسیدن به آن هم تلاش می‌کنیم. البته که هدف سختی است اما غیرقابل دسترس نیست. امیدوارم با برنامه بتوانیم به آن برسیم.

وی گفت: در مورد فروغی باید بگویم از زمانی که من در تیم ملی قرار گرفته‌ام شرایطش فوق‌العاده است. او در دو رکوردگیری از سه مورد اخیر که در فدراسیون انجام شده بهترین رکورد ۴ ماه اخیر خود را زد. در فینال هم اول شد.

ظفرجعفرزاده در پاسخ به این سوال که چند نفر به مسابقات جام جهانی هند اعزام می‌شوند، گفت: در برنامه فعلا روی کاغذ چهار نفر است اما احتمال اضافه یا کم شدنش هست.

وی در خصوص حضور فرزندش حسین ظفرجعفرزاده در اردوی تیم ملی گفت: بله او پسر من است اما به دعوت من به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. در رنکینگ نفر چهارم بوده و فدراسیون او را دعوت کرده است. از بخت بد پسر من شده است! در رنکینگ مسابقات آزاد و کشوری نفر چهارم بوده و قبل از او فروغی، گلخندان و جوهری‌خو قرار دارند. روز گذشته میانگین رکورد حسین ۵۷۱.۵ بود.

مربی تیم ملی تپانچه در پاسخ به این سوال که آیا او به مسابقات جام جهانی هند اعزام می‌شود، گفت: خیر به چه دلیل باید اعزام شود. بهتر از او در تیم ملی داریم.

ظفرجعفرزاده گفت: زمانی مربی تیم خراسان بودم علی رغم اینکه پسرم نفر اول بود او را مستقیم به اردوی استان دعوت نکردم. قرعه‌کشی کردیم و قرعه را هم من نکشیدم منشی هیات کشید. شوربختانه اسم پسرم در آمد. در فدراسیون هم من دعوت نکردم. من به خودم اجازه نمی‌دهم دعوت کنم. فرزندم است او را دوست دارم ولی در این جایگاه اینکار را نمی‌کنم. فدراسیون او را به تیم ملی اضافه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که این اتفاق در زمان آقای دادگر هم رخ داد گفت: آقای دادگر را مثال زدید. فرزندش را خارج از روابط به تیم ملی آورده بود اما در مسابقاتی که در جهان شرکت می‌کرد بین ۱۵۰ نفر ۱۴۷ یا ۱۴۸ می‌شد. نمی‌دانم سیاست شاید این بود که برای او خرج کنند شاید رشد کند اما عقل من می‌گوید هزینه برای همچین آدمی زود است.

او در پاسخ به این سوال که مگر دعوت از ورزشکاران وظیفه مربی نیست، گفت: همزمان با اینکه من مربی شدم پسرم هم به تیم ملی دعوت شد. چون دو مربی شدیم فدراسیون تعداد اردونشینان را اضافه کرد. فرزند من هم دعوت شد و اگر انتظار این باشد با مربی دیگری کار کند که آبروی مربی‌گری من می‌رود. اکنون مربیان به هیچ عنوان دخالتی در دعوت و حذف نفرات ندارند. چون سرمربی نداریم این اختیار به دست کمیته فنی افتاده است. آنها تصمیم می‌گیرند چه نفراتی باشند یا نباشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرزندتان اولین بار است که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود، گفت: بله اولین بار است که به تیم ملی دعوت می‌شود. او مقام قهرمانی کشور هم داشته است.