واکنش نایب قهرمان المپیک به تعویق بازی های آسیایی
واکنش نایب قهرمان المپیک به تعویق بازی های آسیایی
نایب قهرمان وزنه برداری المپیک توکیو گفت: با توجه به اینکه بازی های آسیایی در سال ۲۰۲۲ لغو شد، تمام هدفم برا ی قهرمانی جهان می‌گذارم که با بدن آماده شرکت کنم.

علی داودی در گفتگو با حاشیه ورزش در واکنش به تعویق بازی های آسیایی ۲۰۲۲ بیان کرد: همه دوست داشتند بازی های آسیایی در تاریخ مقرر برگزار شود. اکنون نیز بازی ها هر زمان دیگری برگزار شود ما با تمام توان شرکت می کنیم.

او در مورد اینکه سال آینده تعداد گزینشی زیاد است و ممکن است با بازی های آسیایی تداخل پیدا کند، تصریح کرد: شاید اگر بازی های آسیایی سال آینده برگزار شود جزو گزینشی های المپیک قرار بگیرد که اگر این اتفاق رخ دهد خیلی خوب می شود چون هم دربازی های آسیایی شرکت کرده ایم و هم یک گزینشی را پشت سر گذاشته ایم اما این مسئله در حد حرف است. به هر حال ما باید بدنمان را آماده کنیم و ببینیم چه رویدادهایی را در پیش داریم تا در آنها شرکت کنیم. مسابقات گزینشی المپیک فشرده است و باید تمرین مداوم داشته باشیم. حضور در مسابقات فشرده سخت است اما اگر تمرین مداوم نداشته باشیم، کار سخت تر هم می شود. در هر مسابقه ای که باشد، شرکت می کنم تا به المپیک برسم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران در مورد حضور در مسابقات جهانی کلمبیا که گزینشی المپیک پاریس نیز است، گفت: بازی های آسیایی در سال ۲۰۲۲ لغو شد و تمام هدفم را برا ی قهرمانی جهان می گذارم که با بدن آماده شرکت کنم. مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا یکی از گزینشی های مهمی است که باید پشت سر بگذارم. البته پیش بینی می کنم رقابت خیلی سنگین باشد چون رقبایی که در نوجوانان و جوانان داشتم اکنون خیلی خوب شده اند اما من هم سعی می کنم با آمادگی کامل شرکت کنم و اتفاق خوبی را رقم بزنم.

نایب قهرمان المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که در مسابقات قهرمانی جهان با رکورد های متفاوتی نسبت به قبل شرکت می کند؟ تاکید کرد: آسیب دیدگی شانه ام بعد از المپیک توکیو بیشتر شد و تا یک ماه پیش درگیرش بودم. هنوز دنبال درمانش هستم و تازه رو به بهبود است اما باز هم تلاش می کنم با رکوردهای جدید وارد مسابقات شوم.

داودی در مورد بیان مشکلات وزنه برداران در دیدار با وزیر ورزش و رییس جمهور گفت: در مراسم دیدار ورزشکاران با رییس جمهور، اعلام کردم که وزنه برداری مشکلات تجهیزات دارد و زمانی که وزیر ورزش هم به سالن تمرین آمد، این دغدغه وزنه برداران را مطرح کردم وگفتم تجهیزات فرسوده شده اند و کمک کنند تا تجهیزات به روز وارد ایران شود. تجهیزات جدید باشد هم آسیب دیدگی ها کمتر می شود و هم وضعیت رکوردی ورزشکاران بهتر خواهد شد. وزیر هم اعلام کرد دنبال راهکار است که تجهیزات وارد ایران شود و با رییس فدراسیون جلسه می گذارد تا این مسئله حل شود.