واکنش پولادگر به احتمال تعلیق دو فدراسیون
واکنش پولادگر به احتمال تعلیق دو فدراسیون
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد احتمال تعلیق ۲ فدراسیون ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری و برگزاری انتخابات این دو فدراسیون توضیح داد.

به گزارش حاشیه ورزش، محمد پولادگر در مورد نتایج کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی و برنامه‌ریزی به منظور بازی‌های آسیایی چین، اظهار کرد: بزرگترین کاروان را نسبت به دوره‌های قبلی داشتیم و توانستیم مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کنیم که جایگاهی ارزشمند است.

وی ادامه داد: حضور رشته‌های پارا و حضور بانوان ایرانی در رشته‌های وزنه‌برداری، والیبال و… در این دوره مسابقات به کسب عنوان سوم ایران بسیار کمک کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که در ورزش بانوان به دوران طلایی نزدیک می‌شویم و در بسیاری از رشته های در ورزش پایه حوزه بانوان سرمایه‌گذاری مطلوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در رشته‌های تیمی و توپی برنامه‌ریزی بسیار خوبی در حوزه بانوان صورت گرفته است که ثمره آن با کسب نتایج خوب در میدان‌های جهان قابل مشاهده است.

پولادگر درباره ۶ فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شوند و نیز احتمال تعلیق ۲ فدراسیون ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری، بیان کرد: طی یک‌سال سپری شده، ۱۱ مجمع انتخاباتی برگزار کردیم و روسای فدراسیون‌های مربوطه مشخص شدند و هم اکنون در حال فعالیت هستند، علاوه بر این ۵۸ مجمع فوق‌العاده و سالیانه برای فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

وی تصریح کرد: انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری به زودی برگزار می‌شود و در مورد انتخابات ژیمناستیک نیز از فردا ثبت‌نام آغاز خواهد شد و روند برگزاری انتخابات سپری می شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که برخی از این ۶ فدراسیون با همان روسای قبلی تحت عنوان سرپرستی اداره می شوند و هر فدراسیون شرایط خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری مجامع قبل از اتمام دوره ریاست امکان‌پذیر است هرچند که این مسئله نیز تبعاتی دارد و برخی نامزدها نسبت به آن انتقاد می‌کنند که به دلیل حضور رییس، ممکن است به عدالت رفتار نشود.

پولادگر با اشاره به این‌که هر یک از این ۶ فدراسیون ماجرایی دارد، اظهار کرد: به طور مثال انتخابات فدراسیون فوتبال اساسا تحت اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست و دارای اساسنامه متفاوت است. علاوه بر این باید بگویم هیچکس نمی‌خواهد فدراسیون‌های ورزشی تحت عنوان سرپرستی اداره شوند و در تلاش هستیم انتخابات فدراسیون‌ها در زمان مقرر برگزار شود و بتوانند به بهترین شکل فعالیت کنند.

وی افزود: دوره ریاست فدراسیون ژیمناستیک یک سال قبل به اتمام رسید و رییس قبلی آن شرایطی را ایجاد کرده بود که نمی‌توانستیم انتخابات این فدراسیون را برگزار کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد احتمال تعلیق ۲ فدراسیون دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک نیز، گفت: ان‌شاءالله این ۲ فدراسیون تعلیق نخواهند شد.

پولادگر همچنین در خصوص تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی، عنوان کرد: با توجه به فعالیت رشته آمادگی جسمانی تصمیم بر این شد دارای فدراسیون مستقل باشد و تصمیم اتخاذشده در جهت تقویت ورزش همگانی و آمادگی جسمانی در کشور است