واکنش کادر فنی تیم کشتی آزاد به شکست یزدانی
واکنش کادر فنی تیم کشتی آزاد به شکست یزدانی
مصاف انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای معرفی ملی پوش المپیک در حالی با نتیجه‌ای غیرقابل پیش‌بینی رقم خورد که کادر فنی توانست ابهامات خود را در این وزن برطرف کند.

به گزارش حاشیه ورزش ، مصاف انتخابی درون وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد روز گذشته بین امیرمحمد یزدانی و مرتضی قیاسی در خانه کشتی تهران برگزار شد. دیداری که در نهایت با پیروزی مقتدرانه مرتضی قیاسی به اتمام رسید و بار دیگر ثابت کرد کشتی رشته‌ای بی رکورد است که سرنوشت بازنده و برنده به یک لحظه بستگی دارد.

در همین راستا عباس حاج‌کناری مربی تیم ملی کشتی آزاد که روز گذشته به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی بر روند این مصاف انتخابی نظارت داشت در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: «امیرمحمد یزدانی در بحث آمادگی هوازی و تاکتیک اشتباه مقابل قیاسی ضربه خورد و بازنده شد. به نظر من یزدانی در بحث آماده سازی هوازی با وجودی که خیلی در تمرینات بر آن تاکید داشتیم، متأسفانه آماده و خوب نبود. او انفجاری کشتی می‌گیرد، اما هر چه ما در این بخش در تمرینات فشار می‌آوردیم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و خودش هم کم کاری کرد.»

این مربی مازنی ادامه داد: «یزدانی وقتی امتیاز اول را گرفت، پس از لحظاتی در کش و قوس‌های مبارزه خسته و سیاه شد. من به محض مشاهده این وضعیت گفتم او کشتی را خواهد باخت. این موضوع به نحوه تاکتیک او بر می‌گردد، چرا که ابتدا از حریف کتک می‌خورد و در همین کتک خوردن‌ها قدرت خود را از دست می‌دهد. او باید در همان یکی دو دقیقه اول تمام نیروی خود را بگذارد و از حریفان امتیاز بگیرد. ضمن اینکه او باید به صحبت مربیان گوش دهد چون از همین مورد ضربه می‌خورد.»

همچنین به گفته غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز پس از شکست امیرمحمد یزدانی در این مصاف انتخابی، آب پاکی را روی دست این آزادکار مدعی مازنی ریخت و اعلام کرد: «با توجه به شکست او در مقابل قیاسی با اختلاف امتیاز بالا و اینکه مشکلی نیز در برگزاری مبارزه به وجود نیامد، دیگر رقابت انتخابی در این وزن نخواهیم داشت. بدین ترتیب مرتضی قیاسی با شکست امیرمحمد یزدانی به عنوان نماینده کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو معرفی شد.»

به گزارش حاشیه ورزش، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بعد از برگزاری رقابتهای انتخابی وزن ۶۵ کیلوگرم و مشخص شدن ملی پوش المپیکی این وزن، همچنان در سه وزن دیگر به جمع بندی نرسیده است. بر این اساس مدعیان سه وزن باقیمانده در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان که طی روزهای ۱۸ تا ۱۹ خردادماه در شهر ورشو برگزار می‌شود به میدان می روند. بدین ترتیب یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع و امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با حضور در تورنمنت لهستان از آخرین فیلتر انتخابی کادر فنی گذر خواهند کرد.