وداع بی‌صدای دو کاپیتان؟
وداع بی‌صدای دو کاپیتان؟
به‌ نظر می‌رسد که دو ستاره شناخته‌شده فوتبال ایران دیگر شانسی برای حضور در تیم‌ ملی نخواهند داشت. عمده گمانه‌زنی‌ها حول همین محور می‌چرخد و اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، باید شجاعی ۳۶ ساله و دژاگه ۳۴ ساله را از نظر ملی بازنشسته قلمداد کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «تا به‌ حال چهار لیست از سوی دراگان اسکوچیچ برای حضور بازیکنان در اردوی تیم‌ ملی منتشر شده که لیست چهارم و آخر، از همه مهم‌تر بوده است. نکته جالب اما اینجاست که در هیچکدام از این چهار فهرست، اثری از مسعود شجاعی و اشکان دژاگه نبوده است. به این ترتیب این‌ طور به‌ نظر می‌رسد که دو ستاره شناخته‌شده فوتبال ایران دیگر شانسی برای حضور در تیم‌ ملی نخواهند داشت. عمده گمانه‌زنی‌ها حول همین محور می‌چرخد و اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، باید شجاعی ۳۶ ساله و دژاگه ۳۴ ساله را از نظر ملی بازنشسته قلمداد کنیم. غیر از مسائل مربوط به سن و سال، رقابت در پست آنها هم بسیار سنگین است.

به‌ عنوان مثال با این همه مهاجم و وینگر سطح بالا، واقعا اشکان شانس چندانی برای دعوت به اردو ندارد. تکلیف شجاعی هم که روشن است. وقتی حتی فرشید اسماعیلی سرپنجه به تیم‌ ملی دعوت نمی‌شود و پشت خط سامان قدوس می‌ماند، نباید انتظار داشته باشیم شجاعی جایی در تیم‌ ملی پیدا کند.

در دوران مارک ویلموتس و زمانی‌ که شجاعی و دژاگه بعد از مدت‌ها به تیم‌ ملی دعوت نشدند، همه منتظر خداحافظی این دو بازیکن و به‌خصوص مسعود شجاعی بودند؛ اتفاقی که نهایتا رخ نداد و شجاعی صراحتا اعلام کرد که دوست ندارد خداحافظی کند. شجاعی البته به آخرین اردوی ویلموتس راه‌ یافت و در بازی با عراق از زمین مسابقه اخراج شد. با این حال با سپرده‌شدن هدایت تیم‌ ملی به اسکوچیچ وضع این دو بازیکن بدتر هم شد. شجاعی و دژاگه این روزها خود را درگیر مسائل باشگاهی و اختلاف با سرمربی تراکتور یعنی رسول خطیبی می‌بینند و همین باعث شده تا تغییر مربی هم روی شرایط آنها در تیم‌ ملی تاثیر نگذارد؛ اتفاقی که سبب می‌شود شجاعی و دژاگه خداحافظی تلخی با لباس تیم‌ ملی ایران داشته باشند. به این ترتیب فوتبال ایران باز هم در حسرت وداع به‌موقع و باشکوه دو بازیکن موثر دیگرش می‌ماند.»