ورزشکاران نابینا و کم بینا برای افتخارآفرینی نیاز به حمایت دارند
ورزشکاران نابینا و کم بینا برای افتخارآفرینی نیاز به حمایت دارند
رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: با توجه به این که‌ با ۸ ورزشکار اعزامی به پارالمپیک توکیو، یک سوم مدال های طلا به ورزشکاران نابینا و کم بینا اختصاص داشت، امیدوارم بعد از این مسوولین به آنها باور داشته باشند و بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.

محمدرضا مظلومی در گفت و گو با  حاشیه ورزش ،  درباره عملکرد ورزشکاران نابینا و کم بینا در این دوره از بازی های پارالمپیک، اظهار کرد: با هدف گذاری خوبی که بعد از بازی های پارالمپیک ریو انجام داده بودیم پیش بینی کسب حداقل ۳ مدال طلا در پارالمپیک توکیو را داشتیم که با عملکرد خوب ورزشکاران توانستیم به ۴ مدال طلا و ۲ نقره دست پیدا کنیم.

وی گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینا ثابت کردند که اگر از امکانات خوبی برخوردار باشند و مسوولین آنها را باور کنند و بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند می توانند افتخارآفرینی کنند.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان افزود: ما با کمبود امکانات در فدراسیون مواجه هستیم و حتی در برخی استانها ورزشکاران نابینا و کم بینا از حداقل امکانات نیز محروم هستند.

مظلومی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در تاریخ پارالمپیک نابینایان و کم بینایان موفق به کسب مدال طلا شدند که این افتخار بزرگی برای ورزشکاران نابینا و کم بینا است، البته ما شرایط کسب ۵ مدال طلا را نیز داشتیم که متاسفانه بارندگی و شرایط نامناسب آب و هوای ژاپن وضعیت ورزشکاران را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی همچنین درباره عدم حضور تیم فوتبال پنج نفره در این دوره از بازی ها، گفت: عدم حضور فوتبال پنج نفره در این دوره مطابق با سیاست کمیته ملی پارالمپیک بود، البته امیدوارم مسوولین از نظر روحی و روانی و مادی از بازیکنان این تیم دلجویی کنند تا انگیزه کافی برای ادامه فعالیت داشته باشند.

ربیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در پایان با بیان این که بهترین نتیجه ورزشکاران نابینا و کم بینا در این دوره از بازیهای پارالمپیک بود، گفت: با این تعداد مدال توقع از ورزشکاران نابینا و کم بینا بیشتر شد، امیدوارم در بازی های پاراآسیایی چین با حمایت بیشتر مسوولین بتوانیم تعداد مدال های طلا را افزایش دهیم.