ورود آرمانی تیم ملی بسکتبال به جام‌جهانی
ورود آرمانی تیم ملی بسکتبال به جام‌جهانی
یکی از کارشناسان بسکتبال معتقد است برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای جام‌جهانی به گونه‌ای بوده که این تیم در شرایط آرمانی وارد مسابقات می‌شود و می‌تواند عملکردی بهتر از همیشه داشته باشد.

به گزارش حاشیه ورزش رقابت‌های جام جهانی بسکتبال در حالی از روز جمعه (سوم شهریور) به میزبانی مشترک سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود که تیم ملی بسکتبال ایران اسفند سال گذشته و در پایان ششمین و آخرین پنجره انتخابی موفق به کسب سهمیه لازم برای قرار گرفتن در جمع ۳۲ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها شد.

بر همین اساس پس از جذب «هاکان دمیر» به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال، این تیم از ۲۰ خرداد وارد اردوهای آماده سازی شد و تا به امروز با پشت سرگذاشتن چند مرحله اردوی داخلی و برون مرزی در ترکیه، لبنان، روسیه، گرجستان و چین که با برگزاری ۹ دیدار تدارکاتی همراه بوده است آماده ورود به جام جهانی و دیدار برابر برزیل (۴ شهریور)، ساحل عاج (۶ شهریور) و اسپانیا (۸ شهریور) شده است.

علی توفیق از مربیان و کارشناسان بسکتبال تاکید دارد که این مسیر طی شده برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال بدون کم و کسر بوده طوری که این تیم در شرایط ایده آل و آرمانی وارد رقابت‌ها می‌شود. او حتی اینطور پیش بینی می‌کند که ملی پوشان می‌توانند از مجموع سه دیدار مقدماتی خود صاحب دو برد شوند که البته دستیابی به آن خیلی سخت خواهد بود.

منبع :ورزش سه 

  • منبع خبر : ورزش سه