وزنه‌برداری زیر بار کاهش سهمیه هانگژو نمی‌رود
وزنه‌برداری زیر بار کاهش سهمیه هانگژو نمی‌رود
نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: وزنه‌برداری جزء رشته‌های مدال‌آور تاریخ ورزش است و تلاش می‌کنیم کم‌ شدن سهمیه‌اش در بازی‌های آسیایی رخ ندهد.

به گزارش حاشیه ورزش  بهداد سلیمی در پاسخ به این پرسش که وزنه‌برداری بالاخره با هفت نماینده مرد به بازی‌های آسیایی هانگژو می‌رود یا پنج نفر، بیان کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم حداکثر سهمیه (هفت نفر مردان) را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. به هر حال وزنه‌برداری جزو رشته‌های مدال‌آور و پرافتخار تاریخ ورزش ایران است. به هیچ‌ وجه زیر بار این قضیه نمی‌رویم که سهمیه وزنه‌برداری کم شود و تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ ندهد.

برخی وزنه‌برداران افزایش رکورد خوبی داشتند

سلیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه از تیم ملی وزنه‌برداری ایران تا چه اندازه می‌توان انتظار گرفتن مدال در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان را داشت، بیان کرد: اردوی تیم ملی از هفتم فروردین که آغاز شد، به طور مداوم ادامه دارد. وزنه‌برداران در این مدت افزایش رکورد خوبی داشتند. مسابقات جهانی یکی از مهم‌ترین رویدادهای کسب سهمیه المپیک است و وزنه‌برداران زیادی در آن شرکت می‌کنند. رییس فدراسیون عربستان به طور غیر رسمی اعلام کرد، میزبان حدود ۹۰۰ نفر خواهند بود. بسیار امیدواریم وزنه‌برداران ما در بخش مردان و زنان نتایج خوبی بگیرند و افزایش رکورد داشته باشند. همچنین نفراتی را که توان گرفتن مدال دارند، روی سکوی جهانی ببینیم.

او درباره افزایش رکورد وزنه‌برداران از مسابقات قهرمانی آسیا کره‌ جنوبی تاکنون تاکید کرد: تمرینات ورزشکاران را پیگیر می‌کنیم. برخی نفرات افزایش رکورد خوبی داشتند. انشاءالله در این ۲۰ روز آینده آسیب‌دیدگی و مشکلی نباشد و شاهد این باشیم یک تیم آماده راهی قهرمانی جهان می‌شود.

منبع : ورزش سه 

  • منبع خبر : ورزش سه