وعده فدراسیون بدمینتون برای اعزام به مسابقات برون مرزی
وعده فدراسیون بدمینتون برای اعزام به مسابقات برون مرزی
ملی پوش بدمینتون می‌گوید که فدراسیون وعده و وعید داده است که در سال جدید برای اعزام به مسابقات برون مرزی اقدام خواهد کرد.

مهران شهبازی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، در مورد مسابقات بدمینتون جام فجر اظهار کرد: جام فجر اولین مسابقات‌ پیش روی ما است و در تهران برگزار خواهد شد. آخرین اردوی ما برای حضور در این مسابقات از شنبه به میزبانی محلات آغاز می شود. هنوز جدول مسابقات جام فجر مشخص نیست اما بازیکنانی که قرار است بیایند مشخص شده است و فکر می‌کنم بیش از ۱۸ کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت.

ملی‌پوش بدمینتون در ادامه در مورد سطح مسابقات جام فجر افزود: در این دوره از مسابقات چون نزدیک به المپیک است بازیکنان خوب و قوی حضور خواهند داشت. به طور مثال بازیکن هندی با رنکینگ ۵۶ برای این مسابقات ثبت نام کرده است. کشورهای زیادی مثل آمریکا، مجارستان، اندونزی، مالزی، هند، چین تایپه، کانادا و … برای این مسابقات ثبت نام کرده‌اند. فکر می‌کنم حدود ۱۷ یا ۱۸ کشور در جام فجر حضور خواهند داشت.

وی در مورد پیش بینی‌اش از بازیکنان ایران در مسابقات جام فجر گفت: برای این مسابقات اردوی طولانی نداشته‌ایم. همین اردوی آخر ما از ۵ بهمن در محلات شروع می‌شود و ۱۱ بهمن نیز شروع مسابقات است. کلا دو یا سه هفته اردو داشته‌ایم. مدت‌ها هم هست که به مسابقات برون مرزی اعزام نشده‌ایم. تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم در این مسابقات به بهترین مرحله برسیم. اگر به مراحل یک هشتم یا یک چهارم نهایی هم برسیم واقعا گل کاشته‌ایم.

شهبازی افزود: چون شرایط سخت است هیچ وقت قول مدال نداده‌ایم. در دوره قبل جام فجر در بخش مردان یک مدال دوبل بدست آمد و در بخش زنان ۳ یا ۴ مدال در بخش دوبل داشتیم چون جدول زنان معمولا در بخش دونفره خالی تر است. در این دوره هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی در مورد حضور بدمینتون در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در دوره قبل بازی‌های آسیایی یک زن و یک مرد از این رشته اعزام شدند امیدواریم که در این دوره هم سهمیه حفظ و یا ارتقا یابد. هنوز برای این بازی‌ها انتخابی برگزار نشده است و احتمالا همانند سال قبل اوایل اردیبهشت انتخابی برگزار شود.

ملی‌پوش بدمینتون با اشاره به اعزام به مسابقات برون مرزی افزود: فدراسیون چند وعده و وعید داده است که در سال جدید برای اعزام به مسابقات برون مرزی اقدام خواهد کرد. باید ببینیم چه خواهد شد. مسابقات بدمینتون اکثرا در اروپا برگزار می‌شود و مسابقات آسیا معمولا لغو می‌شود. مسابقات جام فجر ایران نیز چون سال‌ها است که برگزار می‌شود نمی‌توان آن را لغو کرد. مسابقاتی که قرار است ما به آن اعزام شویم احتمالا در کشورهایی همچون اسلوونی و ترکیه باشد. اینها در تقویم فدراسیون است و باید جلو برویم و ببینیم چه پیش خواهد آمد. شرایط خیلی سخت است و کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی در مورد تغییر و تحولات و انتخابات این فدراسیون گفت: هنوز که تغییراتی انجام نشده و چند ماهی است که آقای پوریا حکم سرپرستی گرفته است. باید ببینیم در سال آینده چه خواهد شد. من نمی‌دانم انتخابات چه زمانی برگزار خواهد شد.