وقتی تیم ملی بسکتبال اعتبارِ بی‌اعتبارها شد!
وقتی تیم ملی بسکتبال اعتبارِ بی‌اعتبارها شد!
پس از باخت تیم ملی بسکتبال مقابل قزاقستان، برخی از بازیکنانی که اعتبار خود را از تیم ملی ایران دارند واکنش‌های تأسف برانگیزی را از خود نشان دادند.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، پنج‌شنبه شب در سالن آزادی تهران به مصاف قزاقستان رفت که با نتیجه دور از انتظار ۷۳ – ۶۹ مقابل حریف خود شکست خورد تا یک نتیجه عجیب دیگر در تاریخ بسکتبال ایران ثبت شود، اما نکته‌ای که بیش از همه نظر خانواده بسکتبال را به خود جلب کرد، واکنش‌هایی بود که نسبت به این باخت صورت گرفت. واکنش‌هایی بعضا تأسف‌ برانگیز از سوی افرادی که به واسطه دعوت شدن به تیم ملی در زمان شاهین‌طبع، برای خود اعتبار و اسم و رسم به دست آوردند. هرچند این موضوع بر کسی پوشیده نیست که دلیل دعوت شدن این افراد به تیم ملی به عنوان بازیکن، نوعی کج سلیقگی بود.

پس از شکست تیم ملی بسکتبال ایران، «مایک رستم‌پور» بازیکن سابق تیم ملی ایران که بارها با وجود عملکرد ضعیف خود توسط شاهین‌طبع به تیم ملی دعوت شد و حتی در المپیک و جام‌جهانی هم حضور داشت، در واکنشی عجیب و تأسف‌ برانگیز استوری را در صفحه شخصی خود منتشر کرد تا نشان دهد که هیچ تعصبی نسبت به تیم ملی ایران ندارد. ایرانی که تیم ملی بسکتبال آن به واسطه چشمان بسته سرمربی سابق به روی جوانان با استعدادش در سوپر لیگ، بازیچه و محل اعتبار یابی برای افرادی شد که حتی به گفته خودشان، «در خواب هم نمی‌دیدند به تیم ملی ایران برسند».

بارها در دوران دعوت این بازیکنان بی‌کیفیت به تیم ملی توسط مهران شاهین‌طبع، کارشناسان بسکتبال ایران در مصاحبه‌های خود اعلام‌ کردند که وقتی یک بازیکن دو رگه سطح فنی بالایی ندارد، نباید به تیم ملی دعوت شود و بهتر است از جوانان این مرز و بوم استفاده شود که در همه حال پای پرچم خود ایستاده‌اند.

محمد جمشیدی ستاره تیم ملی ایران یک بار گفته بود: «اینکه به برخی افراد ناشناخته بها می‌دهیم و به تیم ملی دعوت می‌کنیم، بدون آنکه سطح بالایی داشته باشند خوب نیست. افرادی که بعد از حضور در میدان‌های بزرگی مثل جام جهانی و المپیک برای خود اعتبار کسب می‌کنند و سپس بدون آورده‌ای برای بسکتبال ایران، خداحافظی‌ کرده و می‌روند.»