وقتی ویروس کرونا بهانه شد!
وقتی ویروس کرونا بهانه شد!
در حالی که قرار بود انتخابات فدراسیون بسکتبال امروز (چهارشنبه) برگزار شود، برگزاری مجمع این فدراسیون برای سومین به تعویق افتاد که باعث ایجاد حواشی بسیاری می‌شود.

به گزارش  حاشیه ورزش ، در حالی که قرار بود مجمع انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال پس از دوبار به تعویق افتادن امروز (چهارشنبه) ۲۰ بهمن برگزار شود، روز گذشته ۱۹ بهمن منصور اردستانی دبیر مجمع این انتخابات خبر از به تعویق افتادن سه باره این انتخابات داد! طبق آخرین اطلاعیه‌ای که از زبان دبیر مجمع توسط روابط عمومی فدراسیون منتشر شد، فعلا زمان جدید برگزاری مجمع نیز مشخص نیست.

در متن بیانیه فدراسیون آمده است:

«باستحضار می‌رساند به دلیل بروز شرایط خاص بهداشتی و قرار گرفتن کشور در اوج پیک ششم کرونا (با سویه امیکرون)، ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و حفظ سلامت افراد و نیز تقاضای تعداد قابل توجهی از اعضای محترم مجمع (بیش از یک سوم اعضا) و بنا به هماهنگی‌های بعمل آمده با وزارت ورزش و جوانان، جلسه مجمع انتخاباتی رئیس و اعضای انتخابی هیأت رئیسه فدراسیون بسکتبال که قرار بود در تاریخ بیستم بهمن ماه سال جاری برگزار شود، به تعویق افتاد. بدیهی است زمان و مکان مجمع آتی انتخاباتی با بهبود وضعیت بهداشتی و عادی شدن شرایط کرونایی و فراهم شدن شرایط مورد نیاز برای برگزاری حضوری مجمع، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.»

در اطلاعیه منتشر شده دلیل به تعویق افتادن انتخابات، شرایط سخت کرونایی حاکم بر کشور اعلام شده است که با توجه به برنامه روز گذشته فدراسیون بسکتبال، سوالات و شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند. با توجه به این که برای سومین‌بار است مجمع انتخابات این رشته به زمان دیگری موکول می‌شود، بسیاری از اهالی این رشته معتقدند که دلیل این به تعویق افتادن‌ها چیزی بجز موضوع مطرح شده است.

همچنین روز گذشته بود که فدراسیون بسکتبال در همین شرایط پیک ششم کرونا، در اقدامی عجیب برنامه دیدار اهالی رسانه با ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی را برگزار کرد تا این سوال مطرح شود که آیا در چنین شرایطی موضوع کرونا فقط به انتخابات فدراسیون آسیب می‌رساند و برای ملی‌پوشان و اهالی رسانه خطرناک یا مشکل ساز نیست؟

با چنین شرایطی شائبه‌های مهندسی کردن انتخابات فدراسیون‌ بسکتبال، از جمله نقدهای اساسی است که خانواده این رشته دانشگاهی این روزها آن را مطرح می‌کنند. ضمن اینکه شنیده شده دلیل به تعویق افتادن این انتخابات برای سومین بار، پیگیر بودن یکی از کاندیداها برای تایید کردن صلاحیت خود است! در حالی که گفته می‌شود پرونده کاندیدای مورد نظر شرایط چندان مناسبی برای تایید ندارد.

اگر بحث تعویق سه باره مجمع انتخابات بسکتبال را در کنار اعلام نشدن تایید صلاحیت نهایی کاندیداها قرار دهیم، این موضوع رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد. تا به امروز هنوز تایید صلاحیت نهایی هیچ‌ یک از کاندیداهای باقی مانده (پنج نفر) برای انتخابات بسکتبال اعلام نشده است و وزارت ورزش نیز توضیح روشنی درباره دلیل نیامدن تایید صلاحیت‌ها نداده است که به حواشی و شائبه‌های موجود دامن می‌زند.

با چنین شرایطی، چند سوال کلی در مورد انتخابات بسکتبال وجود دارد که به نظر مسئولان مربوطه بهتر است درباره آن‌ها پاسخگو باشند. سوال اول اینکه اگر پیک ششم کرونا باعث لغو انتخابات بسکتبال شد، چرا همین موضوع برنامه دیدار اهالی رسانه با اعضای تیم ملی را تعطیل نکرد؟

سوال دیگر اینکه چرا برخلاف فدراسیون‌های ورزشی دیگری که انتخاباتشان برگزار شد، تا به این لحظه تایید نهایی صلاحیت‌ کاندیداهای مجمع بسکتبال اعلام نشده است؟ ایسنا به واسطه رعایت اصل بیطرفی در امر انتشار خبر، از پاسخگویی مسئولان مربوطه استقبال می‌کند.