ولاسکو: از حضور روی نیمکت ایتالیا خوشحالم
ولاسکو: از حضور روی نیمکت ایتالیا خوشحالم
ولاسکو می‌گوید که از حضور در تیم تیم ملی بانوان ایتالیا خوشحال است

به گزارش حاشیه ورزش:، خولیو ولاسکو سرمربی محبوب ۷۱ ساله آرژانتینی در کنفرانس خبری پس از انتخاب شدن به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان ایتالیا گفت: من اینجا هستم تا به خصوص در سطح ذهنی به تیم ایتالیا کمک کنم اما می‌خواهم همه بازیکنان در دسترس برای  تیم ملی باشند. لیگ ملت‌ها و المپیک پاریس بسیار سخت خواهند بود.

اولین تجربه ولاسکو در تیم ملی بانوان ایتالیا در دوره دو ساله ۱۹۹۷-۱۹۹۸ انجام شد که او با تیم ملی ایتالیا مقام پنجمی در مسابقات قهرمانی اروپا را کسب کرد. ولاسکو در مورد هدایت تیم ملی والیبال ایتالیا در سال ۱۹۹۷ گفت: والیبال زنان با الان بسیار متفاوت شده چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی. از آن لحظه به بعد من تجربیات زیادی کسب کردم. در تمام این مدت موارد زیادی یاد گرفتم؛ به این تیم امیدوارم.

ولاسکو در افتتاحیه کنفرانس مطبوعاتی معرفی در میلان گفت: این تیم قبلا نتایج عالی کسب کرده و مورد علاقه هواداران بوده است . من مسئولیت بزرگی را احساس می کنم و خوشحالم که آن را پذیرفتم. راه بهتری نمی‌بینم. من همیشه به حرف همه گوش خواهم داد اما معتقدم که در مدیریت یک تیم ملی به خطوط روشنی نیاز است. اولین مورد این است که بازیکنان باید بدون قید و شرط خود را در اختیار تیم بگذارند. همه برای تیم مهم هستند. من مربی هستم و مدیریت تیم را برعهده خواهم داشت. تا جایی که ممکن است به کار باشگاه‌ها احترام خواهم گذاشت. هرگز در طول فصل و لیگ مزاحم کسی نمی شوم اما زمانی که بازیکنی در تیم ملی حضور دارد، تصمیمات، از جمله تصمیمات پزشکی، توسط کادرفنی ایتالیا گرفته می‌شود. در این ماجراجویی جدید، مربیان سری A۱ را به عنوان همکارانم انتخاب کردم. باربولینی را به عنوان دستیار و برناردی را برای کمک به تیم ملی فراخواندم. در آینده دوست دارم یک مربی جوان را در گروه خود قرار دهم.

ولاسکو در خصوص لیگ ملت‌ها و المپیک پاریس ۲۰۲۴ گفت: رقابت‌های پیش رو سخت خواهد بود. VNL بسیار مهم است. ما باید در مسابقات زیادی پیروز شویم تا بتوانیم به المپیک صعود کنیم. حریفان برای رسیدن به پاریس ۲۰۲۴ بسیار سخت خواهند بود. ما نمی‌خواهیم توقع ایجاد کنیم. کاری که می‌توانم انجام دهم این است که به دختران کمک کنم تا فشار بازی‌ها بر آنان کم شود. ما باید بازیکنان را در سطح ذهنی بهبود بخشیم و به آنها کمک کنیم تا خودشان را با شرایط تطبیق دهند.

منبع ایسنا