ولیعهد عربستان: می‌خواهیم دهمین لیگ برتر دنیا باشیم
ولیعهد عربستان: می‌خواهیم دهمین لیگ برتر دنیا باشیم
شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، پروژه خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی به منظور دستیابی به اهداف چشم‌انداز عربستان 2030 در بخش ورزش را آغاز کرده است.

به گزارش حاشیه ورزش

پروژه خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی عربستانی با توانمندسازی بخش خصوصی برای ورود به ورزش به منظور توسعه این حوزه و برای پیشرفت تیم‌های ملی، باشگاه‌های ورزشی و دست‌اندرکاران در تمامی سطوح رشته‌ها آغاز شده است.

این پروژه در مرحله فعلی شامل دو مسیر اصلی است؛ مسیر اول تصویب سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های توسعه در باشگاه‌های ورزشی در ازای واگذاری مالکیت باشگاه‌ها به آن‌ها و مسیر دوم ارائه تعدادی از باشگاه‌های ورزشی برای خصوصی‌سازی از سه ماهه آخر سال 2023.

ایجاد فرصت و محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاری در بخش ورزش برای دستیابی به اقتصاد ورزشی پایدار، ارتقای سطح حرفه‌ای و نظم اداری و مالی در باشگاه‌های ورزشی و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری در بخش ورزش و همچنین پیشرفت باشگاه‌ها و توسعه زیرساخت‌های آنها برای ارائه بهترین خدمات به ورزش‌دوستان، سه هدف اصلی پروژه خصوصی‌سازی باشگاه‌های عربستانی خواهد بود.

انتقال و خصوصی‌سازی باشگاه‌های عربستانی به طور کلی با هدف دستیابی به پیشرفت‌های کیفی در رشته‌های مختلف ورزشی در این کشور تا سال 2030 و ایجاد نسلی ممتاز در ورزش در سطوح منطقه‌ای و جهانی و به خصوص توسعه فوتبال انجام می‌شود.

یکی از اهداف این پروژه حضور لیگ عربستان در لیست 10 لیگ برتر جهان و افزایش درآند لیگ حرفه‌ای این کشور از 450 میلیون ریال به بیش از 1.8 میلیارد ریال در سال و همچنین افزایش ارزش بازار لیگ حرفه‌ای عربستان از 3 میلیارد به بیش از 8 میلیارد ریال است.