پاداش هنگفت برای بازگشت به لالیگا: 50 میلیون یورو
پاداش هنگفت برای بازگشت به لالیگا: 50 میلیون یورو
آلاوس شب گذشته بازگشتی دراماتیک به لالیگا داشت و حالا در آستانه دریافت پاداشی قابل توجه است.

به گزارش حاشیه ورزش

آلاوس شب گذشته موفق شد با گلی که در دقیقه 129 از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید برابر لوانته به پیروزی برسد و راهی لالیگا شود.

آنها حالا قرار است بار دیگر در رقابت‎‌های سطح اول فوتبال اسپانیا با سایر تیم‌ها رقابت کنند و روزنامه آ.اس خبر داده که پاداشی 50 میلیون یورویی در انتظار آنها خواهد بود.

میگل آنخل رامیرس، مدیر باشگاه آلاوس، خبر داده که بودجه آنها برای حضور در رقابت‌های فصل آینده 75 میلیون یورو خواهد بود که می‌تواند به آنها برای بهبود شرایط کمک کند.

موارد بسیاری از جلمه حق پخش تلویزیونی، سهم دریافتی از سوی حامیان مالی لالیگا و همچنین تعداد دنبال کنندگان مشخصی که آلاوس دارد روی این مبلغ تاثیرگذار بوده است.

تفاوت فاحش بین لیگ دسته اول و دوم اسپانیا در این موضوع به خوبی مشخص است. به طور مثال، دو تیم مایورکا و رایو در فصل 22-2021 کمترین میزان دریافتی از حق پخش را داشتند که 45.86 میلیون یورو بود.

این در حالی است که بیشترین دریافتی در لیگ دسته دوم اسپانیا در همان فصل متعلق به اییار بود که 28.58 میلیون یورو دریافت کرد و تفاوت بین آنها 17.28 میلیون یورو است.

در هرحال باید در نظر داشت که بودجه باشگاه‌های حاضر در دسته دوم اسپانیا تفاوت قابل توجهی با بودجه باشگاه‌های دسته اول دارد و آلاوس می‌تواند روی این تفاوت فاحش برای تقویت تیمش استفاده کند.