پاداش ویژه برای زنان مدال‌آور در بازی‌های کشورهای اسلامی؛ ۲۰ درصد بیشتر از مردان
پاداش ویژه برای زنان مدال‌آور در بازی‌های کشورهای اسلامی؛ ۲۰ درصد بیشتر از مردان
دبیرکل کمیته ملی المپیک از اختصاص ۲۰ درصد پاداش ویژه برای زنانی خبر داد که در بازی‌های کشورهای اسلامی مدال کسب می‌کنند.

به گزارش حاشیه ورزش ، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه قرار بود واریزی ۷ درصدی به فداسیون‌های ورزشی انجام شود، گفت: در دستور کار کمیته قرار دارد. بناست که این واریزی را تا سقف پنجاه درصد برسانیم. در هیات اجرایی ۸۶ میلیارد تومان برای اختصاص به فدراسیون‌ها مصوب کرده‌ایم که ۷۶ میلیارد تومان تخصیص مستقیم و مابقی تخصیص‌های میدانی و بازدیدهای صحنه‌ای است که با تصویب هیات اجرایی صورت می‌گیرد. بودجه فدراسیون‌ها به صورت میانگین تقریبا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد که سعی کرده‌ایم اولویت بودجه‌ریزی ما توجه به تقویت منابع مالی فدراسیون‌ها باشد.

او با بیان اینکه مراحل اعزام کاروان به بازیهای کشورهای اسلامی خوب جلو می‌رود و دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد، ادامه داد: باید هر چه زودتر فرایند تهیه ارز مورد نیاز که حدود یک میلیون یورو است را شروع کنیم. ارقام پول توجیبی و پاداش پای سکو همه در هیات اجرایی به تصویب رسیده و مشخص شده است. رقمی هم تا سقف ۲۰ درصد ویژه برای زنان درنظر گرفته شده است. در هیات اجرایی مصوب شد که در بحث پرداخت پاداش پای سکو برای ترغیب، تشویق و حمایت بیشتر از ورزش زنان رقمی تا سقف ۲۰ درصد بیشتر برای زنان در نظر بگیریم که با هماهنگی خانم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش زنان و خانم طاهریان نایب رئیس کمیته این پرداخت صورت بگیرد، یعنی پاداش پای سکوی زنان تا سقف ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

سعیدی در موردحمایت کمیته ملی المپیک از تیم ملی امید گفت: قطعا حمایت لازم را از تیم امید خواهیم داشت. فدراسیون فوتبال در تعامل و هماهنگی با کمیته و وزارت ورزش است. پیش‌بینی داشتیم که دو مرحله پرداخت ۵۰۰ میلیون تومانی به فدراسیون فوتبال داشته باشیم که تقریبا این کار انجام شده تا آقای مهدوی‌کیا و کادرفنی از این نظر دغدغه‌ای نداشته باشند. البسه و لوازم مورد نیاز هم توسط فدراسیون تهیه شده است و ما فقط پرداخت کمک مالی داشتیم که در دو مرحله صورت گرفت و جمعا یک میلیارد تومان بود.

او در مورد افزایش پاداش پای سکوی ورزشکاران در بازی‌های کشورهای اسلامی بیان کرد: با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو تقریبا تمام تیم‌های اصلی در بازی‌های قونیه شرکت می‌کنند. هیات اجرایی به این جمع‌بندی رسید که برای اینکه ورزشکاران تشویق شوند و زحمات تلاش آنها و فدراسیون‌ها جبران شود، زحمات آنها را در بازی‌های قونیه به طریقی جبران کنیم.

سعیدی دراین مورد افزود: مبلغ افزایش داده شده است که بعد از ابلاغ مصوبه اعلام می‌کنیم. پاداش پای سکو و سایر هزینه‌های ارزی مثل پول توجیبی و بلیت هواپیما انجام شده است. این‌ کارها با شتاب و منظم در حال پیگیری است. آقای صالحی‌امیری هم شخصا موضوعات اعزام را روزانه رصد می‌کند و همکاران ما در حال انجام کارها هستند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اعزام تیمهای تفنگ و تپانچه به بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: چیزی که من می‌دانم بحث اهداف پروازی بود. آخرین تغییرات را می‌توانید از سرپرست کاروان بپرسید.

او در مورد اصلاح آیین‌نامه انتخابات و ارسال آن به IOC بیان کرد: در حال ویرایش است تا برای IOC ارسال شود.

سعیدی در مورد مراسم رونمایی از لباس کاروان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: برنامه رونمایی از لباس کاروان نداریم اما کلیه فرایند خرید انجام و سفارش دوخت به تولید کننده انتخابی داده شد. لوازم هم به تدریج بعد از تولید در اختیار تیم سرپرست کاروان قرار می‌گیرد. از طرفی ورزشکاران با لباس ورزشی درافتتاحیه شرکت می‌کنند.