پاداش 700 میلیونی برادران گرایی با طلای المپیک/موسایی: مسئولان فارس برای کشتی پای کار آمده‌اند
پاداش 700 میلیونی برادران گرایی با طلای المپیک/موسایی: مسئولان فارس برای کشتی پای کار آمده‌اند

رییس هیات کشتی استان فارس گفت: مسئولان ارشد استان فارس برای کمک به کشتی پای کار آمده‌اند و سفر رییس فدراسیون به این استان فواید خوبی برای کشتی داشت. محمد موسایی در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی، در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره میزان حمایت‌های مسئولان استان فارس از برادران گرایی دو شانس […]

رییس هیات کشتی استان فارس گفت: مسئولان ارشد استان فارس برای کمک به کشتی پای کار آمده‌اند و سفر رییس فدراسیون به این استان فواید خوبی برای کشتی داشت.

محمد موسایی در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی، در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره میزان حمایت‌های مسئولان استان فارس از برادران گرایی دو شانس اصلی کشتی فرنگی ایران برای کسب مدال در المپیک توکیو، اظهار کرد: از مجموع ۵ فرنگی‌کار ایران در رقابت‌های المپیک توکیو، در صورتی که مشکلی پیش نیاید و کادر فنی صلاح بدانند، محمدعلی و محمدرضا گرایی به عنوان فرنگی‌کاران استان فارس در ۲ وزن به المپیک اعزام خواهند شد. امیدوارم در صورت تحقق این امر، برادران گرایی که تاکنون بارها شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند، این بار در آوردگاه بزرگ المپیک برای کشور و استان فارس افتخارآفرینی کنند و به بهترین نتایج برسند.

رییس هیات کشتی استان فارس، افزود: هیات کشتی فارس تا حد توان از برادران گرایی حمایت کرده و تمام تلاش خود را بکار بسته تا با هماهنگی فدراسیون کشتی، بستر لازم برای کمک مسئولان استان به آن‌ها را فراهم کند. هیات کشتی تاکنون علاوه بر کمک به این دو کشتی‌گیر در مواردی همچون ایاب و ذهاب و موارد دیگر، به محض کسب سهمیه المپیک به هر کدام مبلغ ده میلیون تومان پرداخت کرد و دو روز پیش نیز جمعا مبلغ ۵۰ میلیون تومان به برادران گرایی از طرف هیات کشتی فارس پرداخت کردیم. همچنین به آقای گیوی مربی برادران گرایی نیز تاکنون در قالب های مختلف پرداخت هایی برای حمایت هر چه بیشتر صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت کسب مدال المپیک چه میزان پاداش از سوی مسئولان استان فارس، به برادران گرایی پرداخت خواهد شد، گفت: در این‌باره جلسات مختلفی برگزار کردیم و نهادهای مختلف قول حمایت داده‌اند. اداره ورزش و جوانان فارس در کنار برخی دیگر از نهادها حمایت‌هایی داشته‌اند. در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس برگزار شد و بر اساس قول‌هایی که تا این لحظه داده شده، در صورتیکه برادران گرایی هر کدام به مدال طلای المپیک برسند، مبلغی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان پاداش صرفا از سوی مسئولان استانی تعلق می‌گیرد که این مبلغ برای مدال‌های نقره و برنز کمتر خواهد بود. استانداری نیز قول حمایت داده و سازمان صمت نیز چندی پیش به هر کدام یک سکه بهار آزادی اهدا کرد. مسئولان فارس برای کمک به کشتی پای کار آمده اند و در تلاشیم شرایط را برای حمایت های هر چه بیشتر فراهم کنیم.

موسایی با بیان اینکه صنایع بزرگ استان فارس بیشتر نوپا هستند و نمی توانند از ورزشکاران مدال آور همچون استان اصفهان حمایت کنند، گفت: بیشتر منابع حمایتی صرف تیم های فوتبال فارس می شود اما امیدواریم شاهد افزایش حمایت ها از مدال آوران جهان و المپیک در کشتی باشیم.

رییس هیات کشتی استان فارس، با اشاره به افتخارات کشتی این استان طی سال های اخیر، گفت: از سال ۹۷ که بنده فعالیتم را به عنوان رییس هیات کشتی استان فارس آغاز کردم، تا به امروز ۶۳ مدال توسط کشتی گیران فارس در رویدادهای بین المللی بدست آمده که در تاریخ کشتی استان رکورد محسوب می شود. در سال ۹۸ در همه رده های سنی در آسیا و جهان نماینده داشتیم و به مدال رسیدیم. کشتی تنها رشته استان فارس بوده که در رویدادهای آسیایی و جهانی موفق به کسب مدال شده است. ما در سال ۹۸ همچنین از رقابت های بین المللی جام تختی به تایید نماینده اتحادیه جهانی کشتی، میزبانی بسیار خوبی داشتیم و خوشبختانه مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شد و تمام تیم ها از ایاب و ذهاب و محل اسکان رضایت کامل داشتند.

وی در ادامه درباره سفرهای علیرضا دبیر به استان های مختلف و فواید این سفرها برای کشتی، گفت: جدا از مباحث انگیزشی این سفرها برای هیات های کشتی، دیدارهای رییس فدراسیون با مسئولان ارشد استانی نقش پررنگی در افزایش حمایت ها از کشتی در استان های مختلف از جمله استان فارس داشته است. پس از سفر آقای دبیر ما ۳ یا ۴ سالن از ارگان های مختلف برای کشتی دریافت کردیم که تامین تشک ها از جانب ما و فضای سالن نیز از جانب آن ها بود. استانداری، سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادها قول حمایت های بیشتر از کشتی را داده اند و صدا و سیما نیز برنامه جداگانه برای کمک به کشتی استان تدارک دیده است. در مجموع سفر رییس فدراسیون به استان فارس فواید زیادی برای کشتی استان و جلب حمایت های مسئولان و ارگان های استان فارس از کشتی داشته است. کشتی فارس در مسیر پیشرفت قرار دارد و قطعا شاهد توجه ویژه تر به کشتی به عنوان رشته مدال آور و افتخارآفرین در این استان خواهیم بود.

موسایی در پایان درباره تعداد کشتی‌گیر فعال در استان فارس، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر شاهد کاهش تعداد کشتی گیر در کشور و از جمله استان فارس بوده ایم. تا پیش از شیوع کرونا ۴ هزار کشتی گیر در استان فارس داشتیم. مهمترین برنامه ما توجه جدی به رده‌های نوجوانان و جوانان با برگزاری اردوهای مختلف است که سعی می کنیم از مربیان برجسته کشور در این اردوها در جهت آموزش کشتی گیران و مربیان استفاده کنیم. ما در رشته آزاد نیز پتانسیل داریم و هدف ما این است در رده‌های پایه کشتی آزاد بصورت ویژه سرمایه گذاری کنیم تا این رشته نیز همانند کشتی فرنگی به جایگاه واقعی خود برسد. در کشتی فرنگی با حضور و ظهور ستاره‌هایی مثل امید نوروزی، برادران گرایی و برخی دیگر از کشتی گیران، نوجوانان و جوانان زیادی به سمت کشتی فرنگی آمدند و هدفمان این است در بحث کمیت و کیفیت رشد کنیم.برنامه‌های بسیار خوبی در این زمینه داریم که قطعا به رشد هر چه بیشتر کشتی استان کمک می کند.