پاکدل:باید در قهرمانی آسیا جهانی شویم
پاکدل:باید در قهرمانی آسیا جهانی شویم
رئیس فدراسیون هندبال در جمع ملی‌پوشان هندبال گفت: بازیکنی که امروز به تیم ملی دعوت شده باید انگیزه، هدف و پشتکار داشته باشد.

به گزارش حاشیه ورزش، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال با حضور در جمع بازیکنان تیم ملی گفت: باید تلاش کنیم در مسابقات قهرمانی هندبال آسیا روی سکو برویم و جهانی شویم که اگر این اتفاق رخ دهد، ده ها افق به سمت هندبال و به سوی شما به عنوان بازیکن باز خواهد شد.

وی افزود: من سه فاکتور را برای موفقیت در این راه تعریف کرده ام. به نظر من قبل از هر چیز باید انگیزه برای رسیدن به موفقیت داشته باشیم، همچنین هدف و پشتکار دو فاکتور بعدی هستند. بازیکنی که امروز به تیم ملی کشورش دعوت شده، باید انگیزه، هدف و پشتکار داشته باشد. شما امروز سربازان کشور هستید و زمانی که لباس مقدس تیم ملی را بر تن کردید، باید تا پای جان برای برافراشتن پرچم کشورتان و شادی دل مردم تلاش کنید.

پاکدل با بیان اینکه یک بخش برای دستیابی به موفقیت مسائل فنی و بخش دیگر ذهنی است، بیان کرد: علاوه بر این باید به ظرفیت و پتانسیل خود و تیم ملی هم باور داشته باشیم. باید در خود ببینیم که می توانیم روی سکوی آسیایی بایستیم.

وی در ادامه افزود: هیچ مرزبندی و برتری بین بازیکنان تیم ملی وجود ندارد. همه شما بازیکنان هندبال هستید و هیچ تفاوتی بین بازیکنان برای فدراسیون و کادر فنی وجود ندارد. مانوئل مونتایا نیز اعلام کرده هر بازیکنی که آماده تر و با انگیزه تر باشد و خودش را ثابت کند، در تیم ملی خواهد بود و در این مسیر اسامی هیچ جایگاهی ندارند.

پاکدل با تاکید بر لزوم نظم و انضباط فردی و تیمی گفت: تیم ملی بزرگسالان بالاترین مرتبه هر رشته ورزشی است پس نظم و انضباط در آن اولویت است. باید بدانید که بازیکنان رده های نوجوانان، جوانان و امید شما را الگو قرار می دهند بنابراین مسائل اخلاقی باید سرلوحه کار شما باشد.

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه مانوئل مونتایا مرحله بعدی لیگ برتر را خواهد دید، افزود: قطعا تلاش همه بر این است که بهترین ها انتخاب شوند. بازیکنی انتخاب خواهد شد که بیشتر از سایرین زحمت کشیده و از آمادگی بهتری برخوردار باشد.

پاکدل اضافه کرد: ما نیز در جایگاه فدراسیون هندبال، سعی می کنیم تمام امکانات را برای شما تامین و کمبودهای اجتناب ناپذیری که در مسیر آماده سازی تیم ملی ممکن است پیش آید، را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال در پایان گفت: کادرفنی تیم ملی و در راس آن مانوئل مونتایا تمام تلاش خود را برای نیل به موفقیت در رقابت های قهرمانی آسیا به کار خواهد بست. رسیدن به این موفقیت دست یافتنی است و من خوشبین هستم که می توانیم در کنار هم و به کمک هم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. هندبال به این موفقیت نیاز دارد و دستیابی به این موفقیت می تواند آینده رشته ورزشی ما را تضمین کند.

نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال برای حضور در رقابت های قهرمانی هندبال آسیا در سال شهید قاسم سلیمانی فدراسیون هندبال در حال برگزاری است. این اردو که از 28 مرداد آغاز شده است، تا 8 شهریورماه ادامه دارد.