پ
  • شناسه : 7125
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

پایان المپیک توکیو به معنای پایان نیازهای کشتی نیست

پایان المپیک توکیو به معنای پایان نیازهای کشتی نیست
پایان المپیک توکیو به معنای پایان نیازهای کشتی نیست
اهالی کشتی بر این باورند که پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به معنای اتمام برنامه‌ها نیست و این رشته افتخارآفرین همچنان نیازمند حمایت همه جانبه متولیان ورزش برای آینده است

به گزارش حاشیه ورزش، بازی‌های المپیک توکیو در حالی برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران به پایان رسید که سهم کشتی آزاد کسب دو مدال نقره و برنز توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع بود و شاگردان محمد بنا هم در کشتی فرنگی توسط محمدعلی گرایی و محمد هادی ساروی به مدال طلا و برنز رسیدند. هر چند که پیش بینی می‌شد نتایج این دو تیم در المپیک به ویژه کشتی آزاد می‌توانست بهتر از این رقم بخورد.

به هر حال با بسته شدن پرونده کاروان کشتی ایران در المپیک توکیو، هنوز روزهای سخت و پر فراز و نشیب پیش روی «گوش شکسته‌ها» است و این ملی‌پوشان همچنان نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی متولیان ورزش کشورمان هستند.

اهمیت این موضوع به حدی است که حتی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم با تأیید آن اعلام کرد: «کشتی با همه سختی‌های که پیش رو داشت، ۶۰ درصد مدال‌های کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو را کسب کرد و اگر از این منظر به این موضوع نگاه کنیم باید نیمی از بودجه ورزش به فدراسیون کشتی اختصاص یابد.»

 پایان المپیک توکیو به معنای پایان نیازهای کشتی نیست

به گفته علیرضا دبیر، این فدراسیون نزدیک به ۱۴۰ میلیارد بودجه نیاز دارد چراکه در هر مسابقه برون مرزی چیزی حدود ۴ میلیارد تومان فقط هزینه ثبت نام کشتی‌گیران خواهد بود. ضمن اینکه به تازگی برای اعزام تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان به مسابقات جهانی روسیه نیز فقط حدود دو میلیارد پول بلیت شده است!

حال با توجه به این موضوع می‌توان دریافت که فدراسیون کشتی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان، آن هم در دو رشته آزاد و فرنگی به چه بودجه و هزینه بالایی نیازمند است.

در هر صورت با پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نباید داستان پر پیچ و خم هزینه‌های سرسام آور کشتی را نادیده گرفت، چراکه این رشته پرافتخار و المپیکی همواره بار سنگین ناکامی بسیاری از رشته‌های دیگر در رنکینگ مدالی ایران را بر دوش کشیده و به واقع آبروی ورزش کشورمان در میادین جهانی و المپیک بوده است.

برچسب ها

بازگشت سکه به سفره قهرمانان! / ۱۰۰ سکه برای فوتبال ۲۱ شهر ۱۴۰۲

بازگشت سکه به سفره قهرمانان! / ۱۰۰ سکه برای فوتبال

دولت مکلف است به کلیه مدال‌آوران طلای بازی‌های المپیک، پارالمپیک و آسیایی و نیز کسب مقام قهرمانی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا، علاوه بر مزایای قانونی موجود یکصدوپنجاه سکه تمام بهار آزادی برای المپیک و پارالمپیک و برای سایر یکصد سکه تمام بهار آزادی تقدیم کند.

شمشیربازی ایران پدیده‌ساز نیست ۲۹ مرد ۱۴۰۲

شمشیربازی ایران پدیده‌ساز نیست

در قهرمانی کشور شمشیربازی سابر ایران نه پدیده‌ای معرفی شد و نه بازیکنی توانست نفرات اصلی تیم ملی را به چالش بکشد

امکانات کمپ به صورت برابر در اختیار ما است ۱۰ مرد ۱۴۰۲

امکانات کمپ به صورت برابر در اختیار ما است

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان گفت: تمرینات تیم در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود و از همه امکانات بهره می‌بریم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.