پتانسل درونی کوبیاک مهم است نه نامش!
پتانسل درونی کوبیاک مهم است نه نامش!
سرمربی جدید والیبال لهستان برنامه خود را برای تیم ملی والیبال این کشور اعلام کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، چندی پیش فدراسیون والیبال لهستان اعلام کرد که نیکولا گربیچ، ملی پوش پیشین تیم ملی صربستان به‌ عنوان سرمربی جدید تیم ملی لهستان انتخاب شده است.

سباستین سویدرسکی، رئیس فدراسیون والیبال لهستان پس از انتخاب نیکولا گربیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشورش گفت: گربیچ یک مربی آینده‌دار است و پتانسیل بالایی دارد. قرارداد گربیچ تا پایان بازی‌های المپیک پاریس در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و اگر عملکرد خوبی داشته باشد در مورد تمدید قرارداد می‌توانیم صحبت کنیم.

حال پس از مشخص شدن سرمربی جدید والیبال لهستان، گربیچ در خصوص برنامه های خود در تیم ملی این کشور گفت: انتخاب والیبالیست ها برای تیم ملی لهستان عمدتا به تعهد و پتانسیل بازیکنان بر می گردد و به دنبال یک رهبر واحد نخواهد بود! می‌خواهم طوری باشد که اگر کوبیاک در تیم حضور نداشت جایگزین او، تیم را رهبری کند.

گریبچ در دیدار مجازی با گروهی از روزنامه نگاران لهستانی ادامه داد: دو ماه و نیم پیش به من گفته شد که پیشنهاد سرمربیگری لهستان را قبول نکن! من تاکید کرده ام که کار در باشگاه برایم بسیار مهم است و می‌خواهم در آن بمانم اما به هدایت تیم لهستان هم اهمیت می دهم.

گربیچ اعتراف کرد که موضوع هدایت لهستان توسط او، چند ماه پیش مطرح شده بود و او جواب قاطعی به این موضوع نداده بود.

سرمربی جدید والیبال لهستان ادامه داد: کادر من تقریباً ۹۰ درصد لهستانی خواهند بود و با مربیان مختلف ملی صحبت خواهم کرد.

در چند ماه گذشته، این گزینه وجود داشت که میخال وینیارسکی می تواند در صورت انتخاب گربیچ دستیار او باشد. او در این باره گفت: من هنوز در این مورد با گربیچ صحبت نکرده ام. او مربی جوان و جاه طلبی است و خودش می تواند مربی اصلی تیم باشد.

خبرنگاران لهستانی درخصوص نحوه همکاری این سرمربی با کوبیاک سوال کردند که سرمربی جدید والیبال لهستان در این باره اظهار کرد: کوبیاک رهبر تیم و نماد آن است و حتما با او صحبت خواهم کرد. دیدگاه کوبیاک ساختن یک تیم مبتنی از بازیکنان باتجربه و معرفی بازیکنان نسل جوان است.

او ادامه داد: اگر می خواهید برنده شوید، باید قوی ترین تیم حال حاضر را انتخاب کنید. بازیکنانی که ۱۰۰ درصد توان خود را می گذارند. شما باید تغییر نسل را در نظر بگیرید. این مهم است که جوانان به تیم ملحق شوند و از همکاران با تجربه یاد بگیرند. باید ببینم تک تک والیبالیست ها چقدر می توانند پیشرفت کنند و چقدر می توانند به تیم کمک کنند.

گریبچ ادامه داد: من به سرباز نیاز ندارم، من به جنگجو نیاز دارم زیرا ما به جنگ می رویم. من نمی خواهم تنها یک ژنرال و رهبر در زمین بازی حضور داشته باشد باشد چرا که چنین وضعیتی در بازی های المپیک توکیو برای لهستان پیش آمد و زمانی که کوبیاک غایب بود، تیم نتیجه نگرفت. من می خواهم که اگر کوبیاک نیست بازیکن جایگزین او در زمین حضور داشته باشند. ما باید به عنوان یک تیم قوی باشیم. اگر بتوانیم یک رهبر داشته باشیم، عالی است، اما من در ابتدای کار به بازیکن خاصی اشاره نمی کنم.

او استدلال کرد که انتخاب رهبر تیم، باید به صورت خودجوش و خود به خود اتفاق بیفتد و این موضوع به تصمیم گیری اعضای تیم بستگی دارد.

وی همچنین به مجموعه بدشانسی لهستانی ها اشاره کرد که سال هاست در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات المپیک کنار رفته اند. او در این باره گفت: فقط باید به این فکر کنید که اکنون چه کاری باید انجام دهید.

گربیچ از اهمیت همکاری با یک روانشناس ورزشی گفت و ادامه داد: من به صحبت ها اهمیتی نمی دهم. من متوجه شده ام که چنین فردی می تواند مفید باشد. با این حال، من کسی را مجبور به استفاده از آن نمی کنم.

گربیچ در پایان اعلام کرد که او جاه طلب است و به دنبال چالش است.