پدیده رحمتی؛ پدیده نیم‌فصل دوم
پدیده رحمتی؛ پدیده نیم‌فصل دوم

عملکرد درخشان شاگردان مهدی رحمتی باعث شد تا آن‌ها از رتبه دوازدهم و تلاش برای بقا، حالا به رده پنجم و جنگ برای کسب سهمیه آسیایی برسند. به گزارش حاشیه ورزش، برتری یک بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان، سومین پیروزی متوالی شاگردان مهدی رحمتی در لیگ بیستم را رقم زد تا حالا پدیده با ۳۷ […]

عملکرد درخشان شاگردان مهدی رحمتی باعث شد تا آن‌ها از رتبه دوازدهم و تلاش برای بقا، حالا به رده پنجم و جنگ برای کسب سهمیه آسیایی برسند.

به گزارش حاشیه ورزش، برتری یک بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان، سومین پیروزی متوالی شاگردان مهدی رحمتی در لیگ بیستم را رقم زد تا حالا پدیده با ۳۷ امتیاز در رده پنجم باشد و شانس کسب سهمیه پیدا کند. تیمی که در شروع نیم‌فصل دوم، در رده دوازدهم قرار داشت و برای بقا با رقبای پایین جدولی خود می‌جنگید، حالا باید برای کسب سهمیه دوباره لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌هایی چون گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، فولاد خوزستان و تراکتور بجنگد. تیم‌هایی که وضع مالی به مراتب بهتری از نماینده مشهد دارند و به نوعی می‌توان این رقابت را “جنگ دارا و ندار” نامید.

تیمی که ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ و با کلی حاشیه به بخش خصوصی و فرهاد حمیداوی سپرده شد، با بی‌خیالی‌های مالک و کلی مشکل مالی دوباره از حمیداوی گرفته شد تا پدیده ( شهرخودرو سابق)، برای بقا بریده بریده نفس بکشد. از خرج‌های مهدی رحمتی برای تیمش گرفته تا راه ندادن این تیم به ورزشگاه خانگی به دلیل مسائل مالی، مشکلات متعددی بود که رحمتی و شاگردانش در فصل اول مربیگری رحمتی باید با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. مشکلاتی که باعث شد تا نماینده مشهد در پایان نیم فصل نخست در رده دوازدهم قرار بگیرد و هدفش نیافتادن در نیم‌فصل دوم باشد.

اما نگاه سرمربی جوان و باانگیزه مشهدی‌ها، چیزی بیشتر از بقا بود؛ کسب سهمیه دوباره آسیا برای نماینده مشهد. تیمی که در نیم‌فصل، استقلال و پرسپولیس در پی اغوای ستاره‌های آن یعنی فرشاد فرجی و امین قاسمی‌نژاد بودند و تا حدودی هم موفق شدند زیرا فرجی به پرسپولیس پیوست و قاسمی‌نژاد در حالی که در یک قدمی امضای قرارداد با آبی‌ها بود، خالی بودن حساب مدیران استقلال باعث شد تا ستاره این فصل پدیده، حداقل تا پایان فصل زیر نظر رحمتی به کارش ادامه دهد.

۵ پیروزی، ۴ تساوی و تنها دو شکست، عملکرد درخشان شاگردان رحمتی بود و آن‌ها توانستند خود را تا رده پنجم بالا بکشند. برتری برابر تراکتور، آن هم در حالی که تیم از دقیقه ۲۰ ده نفره بود، از بازی‌های درخشان شاگردان رحمتی بود. آن‌ها در ۵ بازی اخیر خود، تنها یک بار شکست خورده‌اند و ۴ بار برنده از میدان خارج شدند؛ آن هم در حالی که پدیده‌ای‌ها مجبور بودند به دلیل بازی‌های انتخابی تیم ملی، هر ۳ روز یک بازی انجام دهند. عملکرد درخشان رحمتی در نخستین فصل مربیگری خود نشان داد دروازه‌بان سابق تیم ملی، دوران مربیگری‌اش هم همانند دوران بازی‌اش درخشان شروع کرده و حتی محدودیت‌های متفاوتی مثل مشکلات مالی و یا حتی نداشتن فوق ستاره در تیمش هم نتوانسته مانع از حرکت او و شاگردانش در مسیر پیشرفت شود و حالا با اختلاف تنها یک امتیاز نسبت به تیم چهارم، در رده پنجم قرار دارد و امید زیادی دارد تا در صورت قهرمانی یکی از ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و یا سپاهان در جام حذفی، گام بلندی را برای حضور مجدد در لیگ قهرمانان آسیا بردارد.

آن‌ها در ۴ بازی آینده خود کار نسبتا سختی دارند زیرا باید مقابل نساجی و مس رفسنجانی قرار بگیرند که خطر سقوط را احساس می‌کنند، سپس برابر سپاهانی به میدان روند که در کورس قهرمانی با پرسپولیس است و در هفته آخر نیز رو در روی شاگردان جواد نکونام در فولاد بایستند که حریف مستقیم آن‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است. کسب سهمیه آسیا، می‌تواند از پدیده مهدی رحمتی به عنوان پدیده لیگ بیستم نام برده شود و مسیر این مربی جوان برای موفقیت‌های آینده را هموار کند.