پرده‌بردای روزبهانی از اتفاقات عجیب بوکس
پرده‌بردای روزبهانی از اتفاقات عجیب بوکس
کاپیتان سابق تیم ملی بوکس گفت: سرمربی تیم ملی 12 سکه دریافت کرد تا در انتخابات به حسینی رای بدهد.

به گزارش حاشیه ورزش ، احسان روزبهانی ، درمورد شرایط این روزهای فدراسیون و تیم ملی اظهار داشت: موضوع بسیار مفصل است. سرمربی و رئیس فدراسیون باعث حذف من از بوکس و عدم حضورم در مسابقات جهانی شدند. هیچکس هم این موضوع را پیگیری نکرد. نه کمیته ملی المپیک و نه وزارت ورزش پیگیر نشدند که چرا احسان غایب است. برای هیچکس سوال پیش نیامد که من کجا هستم.

وی ادامه داد: در مسابقات انتخابی برای رقابت‌های جهانی من به عنوان کاپیتان تیم ملی مجبور بودم از ابتدا استارت بزنم. برایم سوال است که استکی کجای بوکس است؟ یک نفر باید برایم توضیح دهد که یک مربی بدنساز که با ارتباط و لابی به تیم ملی آمد و همه سوابق وی را می‌دانند حالا به عنوان سرمربی انتخاب شده است؛ چطور این اتفاق رخ داد؟ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ من ساکت بودم و چیزی نمی‌گفتم، اما خیلی‌ها پای خود را از گلیم خود درازتر کردند و من هم مجبور شدم واکنش نشان دهم.

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس، خاطرنشان کرد: حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. زمانی که من مصاحبه می‌کردم هزار جور بازرس و نظار وجود داشت و از من ایراد می‌گرفتند، اما وقتی نبودم کسی سراغی از من نگرفت. کسی می‌داند چگونه از من دعوت کردند؟ کاپیتان تیم ملی را بیرون گذاشتند و استکی اعلام کرد من باید از بیرون با نفراتی که تعیین می‌شود مبارزه کنم. این در حالی است که من تمام آنها را شکست داده بودم.

روزبهانی عنوان کرد: آقایان نمی‌خواستند من را به مسابقات جهانی ببرند که یک وقت مزاحم کارهای‌شان نباشم. مدارکی هم که اخیراً رو شده که مدال را خریداری کرده‌اند؛ البته من کاری به دانیال شه‌بخش ندارم، چون او از دوستان من است و زمانی که آمد هم اعلام کردم تنها کسی که می‌تواند مدال بگیرد دانیال است. سوال این است که چرا احسان را حذف کردید تا خودتان راحت‌تر باشید؟ چه کسی باید پاسخگوی من باشد؟

وی تصریح کرد: چندی پیش با ثوری صحبت کردم، اما او اصلاً به حرف‌های من توجهی نکرد. چه کسی ثوری را به فدراسیون آورد؟ زمانی که در مجمع انتخاباتی اول استکی دشمن ثوری بود و با روح‌الله حسینی توافق کرده بود، من و احدی به ثوری کمک کردیم. چه کسی این موارد را می‌داند؟ چطور ممکن است استکی که دشمن وی بود یک بار دیگر سمت بگیرد؟ چرا هیچکس پیگیری نمی‌کند که قبل از انتخابات اخیر استکی 12 سکه از روح‌الله گرفته بود تا به وی رای بدهد؟ چند روز دیگر باید با دعوا آن سکه‌ها را برگرداند.

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس با تاکید بر اینکه چطور استکی سرمربی تیم ملی شده است، گفت: 4 ماه است که از اردو خارج شده‌ام. در این مدت هم هیچ چیزی از آنها یاد نگرفته‌ام. کریمی تاج سر من است و من بوکس را از او یاد گرفته‌ام، اما وی کاری به بچه‌ها ندارد. مربیانی که آورده‌اند چه کمکی به تیم ملی می‌کنند؟ استکی درس خدنگی و پاچه‌خواری به بچه‌ها یاد می‌دهد. من فایل‌های صوتی استکی را دارم که به من می‌گفت باید خداحافظی کنم و بوکس را کنار بگذارم تا برایم مراسم تجلیل بگیرند. من قرار بود به مسابقات جهانی بروم و سپس خداحافظی کنم، اما شرایط را به سمتی بردند که من حذف شوم.

روزبهانی افزود: آقایان با رفتارهای خود و تصمیماتی که گرفتند ورزش من را تمام کردند. هیچ چیزی برای آنها مهم نیست. استکی کجای بوکس است؟ چرا کسی این موضوع را توضیح نمی‌دهد. او تنها با پاچه‌خواری و خدنگی توانسته جایگاه خود را حفظ کند. سابقه او را همه می‌دانند. کجای دنیا یک مربی بدنساز، سرمربی تیم ملی می‌شود؟ او به واسطه افشارزاده و بهرامی‌نژاد که مدرک وی را صادر کرد سرمربی تیم ملی شد. تاحالا ساکت بودم، اما حالا می‌خواهم صحبت کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون سکوت کرده بود و حالا تصمیم گرفته صحبت کند، عنوان کرد: من حرمت‌ها را حفظ کردم تا شاید اتفاق مثبتی رخ دهد، اما دیدم هیچکس پیگیر نیست. اصلاً انگار اینگونه است که تا حرف نزنیم توجهی به ما نمی‌کنند. آقایان تمام قدیمی‌ها را از کنار گذاشته‌اند و یک مشت جوان آورده‌اند تا کسی از سابقه آنها خبردار نباشد. باید همه ببینند که استکی در اردو چگونه با بازیکنان رفتار می‌کند. از نظر فنی استکی پتانسیل و شایستگی هدایت تیم ملی را ندارد.

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ادامه داد: استکی می‌خواهد من نباشم که خودش دیده شود. بارها درخواست کردم که با آقایان مناظره کنم، اما نمی‌دانم چرا از این کار فرار می‌کنند. حالا منتظر واکنش آقایان هستم تا ببینم اصلاً حرفی برای گفتن دارند یا خیر!