پرسپولیس برای رکورد تاریخی استقلال دندان تیز کرد
پرسپولیس برای رکورد تاریخی استقلال دندان تیز کرد
با وجود شش قهرمانی پرسپولیس در 7 سال اخیر، استقلال همچنان پرامتیازترین تیم تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش حاشیه ورزش

پرسپولیس یک بار دیگر بالاتر از استقلال فصل را به پایان رساند و حالا همه منتظر شروع پیش فصل لیگ بیست و سوم و آغاز فصلی تازه در لیگ برتر خلیج فارس هستند.
در این بین استقلال همچنان پرامتیازترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود و بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های فوتبال ایران داشته است. آبی‌ها از 672 بازی، 1226 امتیاز کسب کردند تا با متوسط امتیازی مطلوب، صدرنشین جدول کلی لیگ برتر ایران لقب بگیرند. استقلال 338 برد و 212 تساوی کسب کرده و همچنین 122 بار شکست خورده است.
دومین تیم برتر لیگ برتر، پرسپولیس است که باوجود تعداد بازی برابر با استقلال، 22 امتیاز کمتر به دست آورده است. قرمزها شش برد و چهار تساوی کمتر از استقلال داشته‌اند و به همین دلیل در جایگاهی نازل نسبت به رقیب سنتی جای دارند.

این در حالی است که استقلال با ثبت 5 گل دیگر، نخستین تیم تاریخ فوتبال ایران خواهد شد که تعداد گل‌های خود را چهار رقمی می‌کند، اما پرسپولیس برای این آمار باید 43 گل دیگر بزند که احتمالا فصل آینده محقق خواهد شد.
جالب اینکه سپاهان و ذوب‌آهن تنها تیم‌های لیگ خلیج فارس هستند که در تمام دوره‌ها حضور داشته‌اند اما آنها با اختلاف بالا در جایگاه سوم و چهارم حضور دارند.
نکته دیگر اینکه استقلال بهترین تیم دهه 1380 فوتبال ایران است و پرسپولیس در دهه 1390 بهترین عملکرد را داشته است و حالا باید دید در دهه جاری این دو تیم چه عملکردی خواهند داشت: آیا پرسپولیس موفق می‌شود جایگاه استقلال در صدر جدول را بگیرد یا خیر؟