پرسپولیس: دلار بدهید فسخ کنید!
پرسپولیس: دلار بدهید فسخ کنید!
در پرسپوليس هیچ چیز قطعی وجود ندارد اما همه چیز اکنون نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

به گزارش حاشیه ورزش

فارغ از شرایط مدیریتی و فنی (وضعیت یحیی گل‌محمدی و دستیارانش)، قهرمان سه گانه فوتبال ایران کنون در برزخی‌ترین شرایط خود قرار دارد.

گزارش‌ امروز مربوط به وضعیت قراردادی بازیکنانی است که با پرداختی دلاری قادر به جدایی از این تیم هستند. همانطور که گفته شد قهرمان فوتبال ایران با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است و این گزاره هم نمی‌خواهد اسباب نگرانی هواداران را شکل دهد یا آن را تشدید کند و تنها به منظور روشن‌تر وضعیت سرخ‌ها و نگرانی‌های آن است.

درست ساعاتی بعد از اینکه یحیی گل‌محمدی از خستگی خود علیرغم باقی ماندن یک فصل دیگر از قراردادش با پرسپوليس سخن گفت، موضوع احتمال جدایی علیرضا بیرانوند به مقصد لیگ عربستان نیز شکل گرفت. انتقالی که شاید بعید به نظر برسد و گلر شماره یک پرسپوليس و تیم ملی نیز تنها به واسطه نگرانی بابت شرایط قراردادی و نقل و انتقال قدرتمند این تیم خصوصا برای لیگ قهرمانان، بابت این پیشنهاد باب صحبت را باز کرده، اما جالب است بدانید موضوع مربوط به پرداختی دلاری (ارزی) برای به جریان انداختن فسخ قرارداد، در بین بیشتر بازیکنان این تیم وجود دارد.

در این گزارش کوتاه به بخشی از آن اشاره خواهیم کرد: موضوع بند جدایی ۲۵۰ هزار دلاری در حال حاضر برای علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی وجود دارد. در بین دیگر بازیکنانی که چنین بندی در قرارداد‌شان وجود دارد می‌توان به محمد عمری (۸۰۰ هزار دلار بند جدایی پیشنهاد خارجی)، مهدی عبدی، وحدت حنانوف، دانیال اسماعیلی‌فر و … نیز اشاره کرد.

هرچند شاید به صورت قطعی از این جمع پرتعداد بازیکنان زیادی نباشند که پیشنهاد خارجی به صرفه و آینده‌نگرانه‌ای داشته باشند اما به خودی خود این بند و شرایط قراردادی در لیگ ایران به واسطه سقف قرارداد یک نگرانی بزرگ را شکل داده است.

مرتضی پورعلی‌گنجی جدی‌ترین بازیکنی بود که احتمال جدایی‌اش به مقصد لیگ قطر وجود داشت که البته از تمایل خود برای ادامه همکاری صحبت کرده است و محمد عمری نیز به عنوان پدیده این فصل پیشنهاداتی هرچند از حیث مالی کم اما با شرایط پیشرفتی مناسب به وی، به دستش رسیده است. او نیز البته از ادامه همکاری خود با این تیم خبر داده و مدعی شده در شرایط کنونی که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را با درخشش استارت زده، نمی‌خواهد با تصمیمی عجولانه کار را علیه خود سخت کند.

با تمام اوصاف غرض از این گزارش اشاره به موضوع بندهایی است که حتی احتمال جدایی بازیکنان تحت قرارداد پرسپوليس را با احتمال دریافت پیشنهاد خارجی مناسب، تهدید کند.