پروتکل‌های سختگیرانه ژاپن معادلات تیم ملی والیبال را به‌هم ریخت
پروتکل‌های سختگیرانه ژاپن معادلات تیم ملی والیبال را به‌هم ریخت
گروه نخست ورزشکاران اعزامی ایران به المپیک در فرودگاه توکیو چندین ساعت معطل شدند و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای تیم ملی والیبال شد.

به گزارش حاشیه ورزش، گروه نخست ورزشکاران المپیکی ایران شب گذشته تهران را به مقصد توکیو ترک کرد. آن‌ها ابتدا به دوحه رفتند و پس از ۲ ساعت، از دوحه به توکیو سفر کردند. کاروان ایران عصر امروز (یکشنبه، ۲۷ تیر) وارد فرودگاه شهر توکیو شد اما حدود پنج شش ساعت معطل شدند تا کارهای لازم برای خروج از فرودگاه انجام شود.

امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال با اشاره به تشریفات آزاردهنده میزبان برای انجام مراحل خروج از فرودگاه، به سایت فدراسیون والیبال گفت: ساعت ۱۹ عصر امروز (یکشنبه) پروازمان در فرودگاه توکیو نشست اما تا ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه مشغول انجام تشریفات مربوط به خروج از فرودگاه بودیم. کاروان ایران همزمان با کاروان المپیک ایرلند، اسپانیا، مصر و چند کشور دیگر به توکیو رسید و همگی ملزم به انجام تشریفات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی بودیم. از همه تیم‌ها تست PCR گرفته شد و آماده شدن نتایج تست‌ها و انجام مراحل خروج از فرودگاه چیزی حدود ۵ ساعت زمان برد. بچه‌ها بی‌نهایت خسته شدند. تشریفات آزاردهنده میزبان همه را اذیت کرد با این‌حال چاره‌ای نبود. در حال حاضر به‌جز خستگی مشکل دیگری نداریم.

خوش‌خبر با اشاره به برنامه تیم ملی بعد از حضور در دهکده ورزشکاران، گفت: از فرودگاه عازم دهکده بازی‌ها خواهیم شد. طبق برنامه‌ریزی میزبان، اولین تمرین تیم ملی ساعت ۱۷ فردا (دوشنبه ۲۸ تیر) خواهد بود. اما با توجه به خستگی بازیکنان، تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری این تمرین، بستگی به نظر ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی دارد.

به گزارش حاشیه ورزش، شرکت‌کنندگان در المپیک برای خروج از فرودگاه و ورود به دهکده ورزشکاران باید ۲۰ مرحله تشریفات را پشت‌سر بگذارند و همین مسئله باعث معطلی کاروان‌های المپیکی در فرودگاه توکیو می‌شود. پیش از این قرار بود تیم ملی والیبال ایران در توکیو بازی‌های دوستانه‌ای را انجام دهد اما با توجه به خستگی تیم باید دید که آیا باز هم آلکنو تصمیم خواهد گرفت که بازی‌های تدارکاتی را انجام دهد یا خیر؟