پرویز برومند: تغییر اسکوچیچ اشتباه است
پرویز برومند: تغییر اسکوچیچ اشتباه است
دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که ایران با هدایت اسکوچیچ درخشان‌ترین نتایج را در قطر کسب می‌کند.

به گزارش حاشیه ورزش  ،پرویز برومند درباره هم‌گروهی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده دیدار پلی آف اروپا از میان تیم‌های ولز، اوکراین یا اسکاتلند گفت: خارج از قضایای فضای مجازی و شوخی‌هایی که با این گروه می‌شود، جام جهانی مسابقات بزرگی است و هیچ دیداری راحت نیست. شاید بگویند اکوادور و کانادا ضعیف‌ترین تیم‌های این جام هستند اما همین دو تیم و حتی ایران تبدیل به تیم متفاوتی خواهند شد. مگر ایتالیا با آن عظمت در مراحل مقدماتی حذف نشد؟ پس تیمی که به جام جهانی می‌آید، به دنبال موفقیت است و هیچ تیمی هم ضعیف نیست.

دروازه‌بان‌ پیشین تیم ملی فوتبال ایران حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را یکی از افتخارات بزرگ برای فوتبال ایران دانست و گفت: با پتانسیلی که از تیم ملی ایران سراغ دارم و بازیکنان لژیونری که در اروپا و تیم‌های مختلف به میدان می‌روند، به موفقیت تیم ملی کشورمان در این مسابقات خوش‌بین هستم.

او درباره مباحث مختلف در ارتباط با آینده همکاری با دراگان اسکوچیچ و یا انتخاب یک مربی جدید برای ایران در این مسابقات اظهار کرد: به نظرم تعویض مربی در تیم‌های باشگاهی و ملی اشتباه محض است. باید اندکی آینده‌نگر باشیم. در کشور ما به برنامه‌ریزی‌ها اهمیتی داده نمی‌شود. ما یک تجربه بزرگی در تیم ملی داریم که ایویچ را بعد از ماه‌ها کار کردن با تیم ملی خط زدیم و با مربی جدید به جام جهانی رفتیم. برکناری ایویچ یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما در آن برهه بود که اگر رخ نمی‌داد، شاید تاریخ به شکل دیگری پیش می‌رفت.

برومند در واکنش به این که با این حساب او مخالف برکناری اسکوچیچ و موافق ادامه همکاری با این مربی است؟ گفت: صددرصد موافق ادامه همکاری با اسکوچیچ هستم. او خلق و خوی بازیکنان ایرانی را می‌شناسد. اگر یک مربی جدید بیاوریم، ۶ ماه طول می‌کشد که تاکتیک دلخواه خود را بیابد. در نتیجه مربی جدید نیازمند زمان است و به نظرم در این مقطع زمانی تعویض مربی یک اشتباه بزرگ است. اگر چه که در مرحله قبل در گروه نه چندان دشواری، با هدایت اسکوچیچ به راحتی صعود کردیم. حالا هم می‌توان با حضور او به این مسابقات رفت و نتایج خوبی گرفت.

این دروازه‌بان پیشین استقلال و تیم ملی درباره شانس موفقیت تیم ملی در این مسابقات گفت: به نظرم درخشان‌ترین نتایج را کسب کنیم. من خوش‌بین هستم.

برومند درباره شناختش از تیم ملی انگلیس به عنوان قدرتمندترین تیم گروه گفت: دنیای فوتبال با نام انگلیس عجین شده است. آن‌ها ابداع کننده فوتبال هستند و فوتبال در حرفه‌ای‌ترین شرایط خود در این کشور انجام می‌شود. تمام تاکتیک‌های به روز جهان در انگلیس اجرا می‌شود. ساوت‌گیت هم به همراه انگلیس در دو مسابقات اخیر توانسته نتایج خوبی را کسب کند. در نتیجه انگلیس سرسخت‌ترین رقیب ما در این مسابقات است. بازی با آمریکا هم به علت شرایط احساسی و عاطفی حاکم بر مسابقه، راحت نیست.

او درباره اولین بازی ایران با انگلیس در این مسابقات گفت: اولین دیدار از هر مسابقاتی، اهمیت زیادی دارد. اگر بازی اول با نتیجه خوبی همراه شود، شرایط روحی تیم هم در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرد.

این پیشکسوت فوتبال درباره شرایط لازم برای رسیدن تیم ملی به وضعیت مناسب تا جام جهانی گفت: ما ۸ ماه فرصت داریم که می‌توانیم بهترین برنامه‌ریزی و تدارکات را برای تیم ملی در نظر بگیریم. همه چیز به برنامه‌ریزی ما ارتباط دارد.