پس از 5 دوره طلای المپیک؛ پایان سلطه بریتانیا بر رویینگ
پس از 5 دوره طلای المپیک؛ پایان سلطه بریتانیا بر رویینگ
تیم رویینگ چهار نفره بریتانیا که به دنبال کسب ششمین طلای پیاپی در بازی های المپیک بود، در توکیو چهارم شد و نزدیک بود تصادف شدیدی را هم رقم بزند!

به گزارش حاشیه ورزش، سلطه بریتانیا بر رویینگ چهار نفره مردان بدون دریافت مدال به پایان ناامیدکننده ای رسید.

تیم رویینگ چهار نفره بریتانیا متشکل از شولتو کارنگی، الیور کوک، روری گیبس و متیو روسیتر که از بخت های مسلم کسب مدال طلا محسوب می شدند، در نهایت تنها به رده چهارم رضایت دادند تا به این ترتیب سلطه بریتانیا بر رویینگ جهان که از المپیک سیدنی 2000 به بعد ادامه داشت، پایانی مایوس کننده بیابد.

استرالیا مدال طلا را برد، رومانی نقره را بر گردن آویخت و ایتالیا مدال برنز را دریافت کرد. هر چند که مدال برنز ایتالیا از همه تلخ تر بود و ایتالیایی ها حق داشتند که از دریافت این مدال چندان خوشحال نباشند چرا که تیم بریتانیا نزدیک بود تصادف شدیدی را با آنها ایجاد کند و به این ترتیب شانس مدال نقره را از آنها گرفت.

مت روسیتر، یکی از اعضای چهار پاروزن روییینگ مردان بریتانیا، گفته است که پاروزنان سرشناس سابق بریتانیایی از شکست آنها در توکیو “خوشحال” خواهند بود.

روسیتر 31 ساله گفت: “این بسیار ناامید کننده است که این افراد اکنون که بخشی از میراث پیروزمندانه رویینگ هستند، واقعاً از خود راضی خواهند بود.

این انگیزه ای برای خوب عمل کردن بود. امیدوارم این افراد خوشحال باشند که ما نتوانستیم روند گرفتن مدال های طلا را ادامه بدهیم. این تاثیری در عملکرد ما نداشت. ما خیلی خوب توانستیم فشارها از سوی هر چیز دیگری را خاموش کنیم.”

روسیتر درباره فرمان اشتباه دادن که نزدیک بود منجر به تصادف با ایتالیایی ها شود، گفت: “ما کاملاً به سمت ایتالیایی ها رفته بودیم. آنها واقعا عصبانی هستند چرا که ما احتمالا مدال نقره را از آنها گرفتیم و واقعا به آن بچه ها می گویم که متاسفیم. این یک ورزش در فضای آزاد است و این موارد اتفاق می افتد. وقتی که این اتفاق برای خودت می افتد و یک ویدیوی نیست که در یوتوب ببینی، موضوع واقعا ناراحت کننده می شود.”

  • منبع خبر : ورزش سه