پشت پرده انتخاب تیم ملی تپانچه
پشت پرده انتخاب تیم ملی تپانچه
مربی سابق تیم ملی تپانچه کشورمان از پشت پرده انتخابی تیم ملی افشاگری کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، امیرحسین صولت ، در خصوص پایان همکاری‌اش با کشور عراق، عنوان کرد: بعد از ناآرامی‌هایی که در عراق به وجود آمد و شهادت سردار سلیمانی، شرایط به گونه‌ای نبود که بتوانم در این کشور مربیگری کنم البته تا شهریور سال ۹۹ به صورت آنلاین مربی بودم اما در نهایت ترجیح دادم به خاطر تحصیلات و هیات ورزشی استان اصفهان در داخل کشور بمانم.

مربی سابق تیم ملی تپانچه کشورمان در خصوص اداره فدراسیون با سرپرست و مشکلاتی که تیراندازان در دوره ریاست دادگر داشتند، خاطرنشان کرد: اگر فردی می‌خواهد در فدراسیون تیراندازی ریاست کند باید با تفکر حرفه‌ای بیاید. من از شخص خاصی حمایت نمی‌کنم اما زیرساخت‌هایی که سید مهدی هاشمی در فدراسیون ایجاد کرد، دادگر هم از آن میراث بهره می‌برد. شخصی را می‌خواهیم که بتواند این زیرساخت‌ها را احیا و تقویت کند. مشکلات در تیراندازی زیاد است اما اگر اخلاق حرفه‌ای وجود داشته باشد می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد و تیم تیراندازی را احیا کرد.

صولت در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در زمان ریاست دادگر مشکلات زیادی برای مربیگری در عراق داشت، تصریح کرد: من سال ۹۷ از تیم ملی رفتم اما بعد از همکاری با عراق حواشی زیادی فدراسیون برایم به وجود آورد. وقتی بعد از یکسال و نزدیک به مسابقات آسیایی کنار رفتم، بارها تیراندازان به فدراسیون مراجعه کردند و درخواست بازگشت مرا داشتند.

وی افزود: متاسفانه در چهار سالی که گذشت حال تیراندازی نه تنها خوب نشد، بدتر هم شد. من در همان زمان رفتنم چند بار مصاحبه کردم که دادگر بارها به من گفت چرا آینده خودت را با مصاحبه خراب می‌کنی در حالی که من از مربیگری ایران به سرمربیگری تیم ملی عراق رسیده بودم. زمانی که در مسابقات هند با داد گر دیدار داشتم باز هم به من گفت مصاحبه نکن، تصمیماتی گرفته شده درست یا غلط اجازه بده زمان بگذرد و تو به تیم ملی برمی‌گردی. من هم گفتم منافع شخصی برایم مهم نیست، مصاحبه نمی‌کنم و منتظر می‌مانم ببینم در دوره ریاست شما چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

مربی سابق تیم ملی تپانچه کشورمان درباره اینکه بارها با نظر او برای اعزام ورزشکاران به مسابقات مخالفت می‌شد، یادآور شد: زمانی که جواد فروغی برای حضور در تیم ملی استعدادیابی شد، رقیبان او و ملی‌پوشان قدیمی اعتراض داشتند و مخالفت می‌کردند. دادگر هم دوست نداشت حاشیه ایجاد شود و سعی می‌کرد برخوردی داشته باشد تا این موضوع را مدیریت کند. اینجا پای خانم غیاثی رئیس هیات ایلام هم باز شد تا از ورزشکارش دفاع کند. من بارها اسم فروغی را برای چند مسابقه دادم اما فدراسیون او را اعزام نکرد البته فروغی به بازی‌های آسیایی رفت و بیشترین رکورد را زد.

این مربی تپانچه ادامه داد: ورزشکارانی داشتیم که در سنین نوجوانی در مسابقات مختلف رکوردهای بسیار خوبی زدند، مانند عرفان صلواتی که در المپیک نوجوانان با رکورد ۵۸۰ نفر پنجم المپیک شد اما در این چهار سال هیچ خبری از او نشد. از سال ۹۸ خیلی از استعدادها گم شدند، یا فاطمه قدرت آبادی چه اتفاقی برای این ورزشکاران افتاده است؟ برخورد غیرحرفه‌ای باعث شده تا خبری از این ورزشکاران نباشد.

صولت افزود: در مورد فروغی می‌گفتند او نظامی است و نمی‌تواند به مسابقات بیاید الان می‌گویند با برنامه‌ریزی مدال طلای المپیک را گرفته است. سوال این است اگر فدراسیون برنامه‌ریزی مدون داشت چرا تیم ملی تفنگ در بازی‌های المپیک توکیو موفق نشد؟ اراده‌ای وجود ندارد تا استعدادهای تیراندازی شکوفا شود.