پورسلمان: دنبال مدال المپیک هستیم نه سهمیه
پورسلمان: دنبال مدال المپیک هستیم نه سهمیه
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: انتظار داریم تیم سابر در مسابقات کسب سهمیه المپیک بتواند جایگاه خود را به عنوان بهترین تیم آسیا حفظ کند.

به گزارش حاشیه ورزش

درباره‌ی آغاز مسابقات کسب سهمیه تیمی المپیک در اسلحه سابر بیان کرد: به حساس‌ترین مسابقات فصل شمشیربازی رسیدیم. تیم را به صورت کامل به جام جهانی مادرید اعزام می‌کنیم. انتظار داریم که تیم سابر جایگاه خود را به عنوان بهترین تیم آسیا تثبیت کند و همین روند را تا پایان مسابقات انتخابی المپیک ادامه دهد.

*از نظر من سهمیه المپیک ثبیت شده است

پورسلمان در مورد شرایط تیم سابر گفت: ابزارهای لازم و هر آنچه که در اختیار ما بوده است را در اختیار تیم شمشیربازی سابر قرار دادیم و کم نگذاشته‌ایم. بازیکنان فصل بدنسازی خیلی جدی را در دو ماه گذشته پشت سر گذاشتند و از لحاظ بدنی آماده هستند. علی پاکدامن هم در آخرین مسابقه‌ای که داشت از خودش قابلیت خوبی را نشان داد. در گرندپری سئول مقابل شمشیرباز مطرح گرجستان هم بازی خوبی انجام داد. او هفدهم رنکینگ جهان است و در جام جهانی مادرید از جداول به رقابت می‌پردازد که باعث می‌شود بدنش را آماده نگه دارد.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می کند تیم سابر بتواند برای دومین مرتبه سهمیه تیمی المپیک را بگیرد؟ تصریح کرد: نگاه ما کسب مدال المپیک است و سهمیه به نظر من تثبیت شده است.

*تصمیم ستاد عالی بازی‌ها آینده هر شته را رقم می‌زند

پورسلمان در پاسخ به این پرسش که فکر نمی کند ستاد عالی بازی‌ها بهتر است تکلیف بقیه رشته های شمشیربازی را برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص کند؟ تصریح کرد: جلسات مفصلی را با رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش داشتیم و فدراسیون درخواست داشت که تیم سابر بانوان و یک نفر در اپه مردان و یک نفر در اپه بانوان هم به بازی‌های آسیایی اعزام شوند و جامعه شمشیربازی بدانند که ما در این مورد کم نمی گذاریم.

او افزود: اعتقادم بر این است که نباید انگیزه را از هیچ کدام از رشته ها گرفت. اعزام به بازی‌های آسیایی باعث ایجاد انگیزه مضاعف برای همه رشته های ورزشی می شود تا خودشان را در سطح بالا نگه دارند و تمرین کنند. اگر اسلحه اپه به بازی‌های آسیایی اعزام نشود، چهار سال بعد هم همین مسئله وجود دارد و فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. تصمیم کمیته ملی المپیک و ستاد عالی بازی‌ها در مورد اعزام رشته‌ها، سیاست‌گذاری برای آینده آن رشته خواهد شد. هر تصمیمی گرفته شود، آینده آن رشته را رقم می‌زند و در انگیزه‌ها تأثیرگذار است. امیدوارم که این انگیزه را حفظ کنند.

رییس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه همراه تیم سابر در جام جهانی مادرید حضور خواهد داشت، گفت: کادر فنی اعتقاد داشت که حضور من به عنوان داور و همراه می‌تواند روی روند کار تاثیر داشته باشد و مجاب شدم که همراه تیم بروم.

*در زیرساخت توجه ویژه‌ای شود

پورسلمان در پاسخ به این پرسش که آیا در ایجاد زیرساخت‌های شمشیربازی قرار است کمکی به فدراسیون شود و بحث گرفتن زمین در آزادی که وزیر قولش را داد به کجا رسید؟ گفت: از مسئولان ورزش ایران درخواست دارم در بحث زیرساخت توجه ویژه‌ای داشته باشند. با توجه به اینکه مدیر جدیدی برای شرکت توسعه و تجهیز آمده است، باید دستور مجددی از وزیر ورزش می‌گرفتیم که این کار را انجام دادیم و وزیر توصیه ویژه کرده است. در حال واگذاری زمین هستیم، ان شاالله منابع مالی آن را تامین و ساخت و ساز را شروع کنیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی در مورد تامین هزینه زیاد اعزام های تیم سابر تاکید کرد: من دو هفته است که شدیدا در حال رایزنی برای تامین منابع مالی هستم و سال مالی سختی را در پیش داریم. هزینه اعزام‌ها دوبرابر شده است و به ما فشار خواهد آورد. جامعه ورزش باید بداند که کسب مدال سختی های زیادی دارد.

او در مورد تامین تجهیزات برای شمشیربازان بیان کرد: تیم ملی سابر مورد حمایت برند آل استار است و ست کامل در قهرمانی جهانی میلان دریافت خواهد کرد. بقیه را هم تلاش کردیم که جسته و گریخته تجهیز کنیم تا مشکلی نداشته باشند.