پیام بالای سر نیوکسل: زندانیان عربستانی را آزاد کنید
پیام بالای سر نیوکسل: زندانیان عربستانی را آزاد کنید
در جریان بازی نیوکسل برابر آرسنال پیام مهمی بالای سر ورزشگاه خانگی این تیم به نمایش درآمد.

 

نیوکسل روز گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف آرسنال رفت و با نتیجه 0-2 برابر این تیم شکست خورد.

چند دقیقه پیش از این شروع این بازی در ورزشگاه سن جیمز پارک بود که هواپیمای کوچکی بر فراز این ورزشگاه شروع به پرواز و توجه تمامی حاضران را به خودش جلب کرد.

بنری از این هواپیما آویزان بود که پیامی را در واقع خطاب به مدیران و مالکان این باشگاه انگلیسی که از سران رده بالای عربستان سعودی هستند به همراه داشت. روی این بنر نوشته شده بود:« زندانیان عربستان سعودی را آزاد کنید.»

1872745
این بنر به خوبی از جایگاه اصلی ورزشگاه سن جیمز پارک و جایگاه مخصوصی که مدیران و مالکان این باشگاه در آن حضور داشتند قابل رویت بود و به بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی هم دست به دست شد.

این حرکت از سوی انجمن SANAD انجام شده که در توضیح فعالیتش در شبکه‌های اجتماعی نوشته:« هدف ما کاهش آسیب بازداشت مستبدانه افراد و تمام کسانی است که از حقوق شهروندی و سیاسی خودشان در عربستان سعودی محروم شده‌اند.»

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری سلطنتی را برعهده دارد که حالا مالک باشگاه نیوکسل است و اتهام قتل جمال خاشقچی مستقیما بر عهده او است که توجه بسیاری را در کشورهای اروپایی به خود جلب کرد.