پیروزی شطرنج‌باز ایران در رقابت‌های گرندپری
پیروزی شطرنج‌باز ایران در رقابت‌های گرندپری
سیدمحمد امین طباطبایی در بازی آخر خود در رقابت‌های گرند پری توانست سوپراستاد بزرگ هندی را شکست دهد.

به گزارش حاشیه ورزش ، سید محمد امین طباطبایی، ملی‌پوش شطرنج ایران که موفق شده با قرار گرفتن در جمع هشت بازیکن برتر جام جهانی ۲۰۲۱ جواز حضور در رقابت‌های گرندپری را به دست آورد، روز گذشته(دوشنبه) در بازی آخر خود در این مسابقات به مصاف پنتالا هریکریشنا، سوپر استاد بزرگ و شطرنج باز مطرح هندی رفت و موفق شد این حریف قدرتمند و قهرمان اسبق آسیا را شکست دهد.

ملی پوش شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۶۲۳ در این مسابقات حضور دارد درحالی به این برد ارزشمند دست یافت که حریف او دارای ریتینگ ۲۷۱۶ بود.

سید محمد امین طباطبایی در این مسابقات به یک پیروزی، چهار تساوی و یک شکست دست یافت و با ۳ امتیاز از صعود به دور بعدی این رقابت‌ها بازماند. ملی پوش شطرنج ایران با عملکرد خوب خود در این مسابقات ۱۰ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد و توانست در رده سوم گروه B این رقابت‌ها قرار بگیرد.

در گروه B این رقابت‌ها ۴ شطرنج باز مطرح جهان حضور داشتند که در آخر آنیش گیری هلندی توانست به عنوان نفر اول به دور بعدی صعود کند. ملی پوش شطرنج ایران در مرحله سوم این مسابقات که به میزبانی آلمان برگزار می‌شود دست به مهره خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این رقابت‌های ۴۵۰ هزار یورویی در بلگراد صربستان با حضور ۱۶ شطرنج باز کار خود را آغاز کرد. نفر اول این رقابت‌ها می‌تواند ۲۴ هزار یورو را به جیب بزند. هم‌چنین نفر دوم این مسابقات ۱۸ هزار و نفر سوم ۱۲ هزار یورو را برنده خواهند شد.

شطرنج‌بازان روس حاضر در این مسابقات بدون پرچم کشور روسیه و با پرچم فیده با دیگر شطرنج‌بازان به رقابت می‌پردازند. فدراسیون جهانی شطرنج پیش از این اعلام کرده بود که بازیکنان روسیه و بلاروس اجازه به نمایش گذاشتن پرچم ملی در رویدادهای رسمی و پخش سرود ملی خود را نخواهند داشت.