پیشنهاد فوگتس برای بزرگداشت بکن‌باوئر
پیشنهاد فوگتس برای بزرگداشت بکن‌باوئر
برتی فوگتس پس از درگذشت دوست و همبازی قدیمی‌اش، فرانتس بکن‌باوئر، پیشنهاد داد جام حذفی آلمان به نام اسطوره فوتبال آلمان تغییر نام یابد.

حاشیه ورزش:به نقل از اسپورت‌بازر، برتی فوگتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آلمان، با ناراحتی از درگذشت فرانتس بکن‌باوئر گفت: ما رابطه خاصی با هم داشتیم. دوران فوق العاده‌ای با فرانتس در تیم ملی آلمان داشتم و جام جهانی ۷۴ را در کنار او فراموش نخواهم کرد. مهم است که نام او توسط نسل‌های بعدی فوتبال فراموش نشود. شاید اتحادیه فوتبال آلمان باید در مورد نامگذاری جام حذفی به عنوان مثال به نام فرانتس بکن‌باوئر فکر کند.فوگتس در جام جهانی ۱۹۹۰ که با قهرمانی تیم ملی آلمان همراه شد، یکی از دستیاران بکن‌باوئر بود. او در بخش بعدی صحبت‌هایش افزود: او یکی از بهترین فوتبالیست‌های تمام دوران است. بکن‌باوئر همتراز پله، اوزه‌بیو و مارادونا است و فرانتس کاپیتان این تیم است. مرگ او نه‌تنها برای فوتبال آلمان که برای فوتبال اروپا و سراسر جهان ضایعه است. بکن‌باوئر فوتبال را شکل داد. او پست لیبرو را در فوتبال اختراع کرد. او یک بازیساز در پشت خط دفاعی بود؛ چیزی که قبل از او وجود نداشت، همیشه تاثیرگذار بود و خیلی راحت فوتبال بازی می‌کرد.

  • خواب ابدی قیصر

اولاف تون، از شاگردان بکن‌باوئر در تیم ملی آلمان در سال ۹۰ که قهرمان جهان شد، نیز در مصاحبه با رادیو بایرن درباره تغییر نام جام DFB به فرانتس بکن‌باوئر گفت: این ایده بدی نیست.تون ۵۷ساله اهل گلزن‌کرشن که از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ برای بایرن بازی می‌کرد، گفت: وقتی او وارد اتاق می‌شد، همیشه نور بیشتری نسبت به قبل وجود داشت.

  • منبع خبر : ایسنا