پیشنهاد یوفا به یوونتوس: معامله علیه سوپرلیگ!
پیشنهاد یوفا به یوونتوس: معامله علیه سوپرلیگ!
گاتزتا دلو اسپورت مدعی شده که یوفا حاضر است به یوونتوس کمک کند، اگر آنها بی‌خیال پروژه سوپرلیگ شوند.

به گزارش حاشیه ورزش

آندره‌آ آنیلی، رئیس سابق باشگاه یوونتوس، حدود دو سال پیش در کنار رئال مادرید و بارسلونا، دو غول فوتبال اسپانیا، از معماران پروژه جنجالی سوپرلیگ اروپا به شمار می‌رفت. با وجود مخالفت شدید فیفا و یوفا و کنار رفتن اکثر باشگاه‌ها، این سه باشگاه همچنان روی موضع خود بوده و در پروژه سوپرلیگ مشارکت دارند.

به گفته گاتزتا دلو اسپورت یوفا انتظار دارد بعد از استعفای آنیلی، مدیران باشگاه یوونتوس از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کنند. هیئت حاکمه فوتبال اروپا اسنادی از دادستان تورین دریافت کرده و در حال بررسی تخلفات مالی این باشگاه است که می‌تواند منجر به محرومیت این باشگاه از رقابت‌های اروپایی شود.

با این حال ظاهرا الکساندر چفرین، رئیس یوفا، آماده است تا به بیانکونری‌ها کمک کند. البته این کمک در صورتی اجرایی خواهد شد که یوونتوس به صورت رسمی و علنی از پروژه سوپرجام کنار رفته و رئال مادرید و بارسلونا را تنها بگذارد. شاید این یک پیشنهاد غیرعادی و پدرخوانده‌وار باشد، اما اگر چفرین به قول خود عمل کند، می‌شود روی آن فکر کرد.

هنوز باشگاه یوونتوس موضع خود را در این خصوص اعلام نکرده است. این باشگاه چند ماه پیش با کسر 15 امتیاز از یک مدعی در سری آ به تیمی میانه جدولی تبدیل شد و حالا دوست ندارد چنین شرایطی را در اروپا تجربه کند. البته شاگردان مکس آلگری با توجه به جریمه سنگین یادشده، شانس کمی برای کسب سهمیه اروپا دارند. آنها اما تلاش قابل توجهی برای این کار انجام می‌دهند که شاید نتیجه بدهد و در این صورت دوست ندارند یک محرومیت از سوی یوفا همه چیز را خراب کند.