پیش‌بینی کسب 28 مدال در پارالمپیک توکیو/ اختصاص پاداش پای سکو تنها به کادر فنی و ورزشکاران
پیش‌بینی کسب 28 مدال در پارالمپیک توکیو/ اختصاص پاداش پای سکو تنها به کادر فنی و ورزشکاران

سرپرست کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو از اعزام ۶۳ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی خبر داد و گفت: این دوره پاداش پای سکو تنها شامل کادر فنی و ورزشکاران خواهد بود. به گزارش حاشیه ورزش، هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو در نشست خبری که امروز (یکشنبه) در محل کمیته ملی […]

سرپرست کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو از اعزام ۶۳ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی خبر داد و گفت: این دوره پاداش پای سکو تنها شامل کادر فنی و ورزشکاران خواهد بود.

به گزارش حاشیه ورزش، هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو در نشست خبری که امروز (یکشنبه) در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، اظهار کرد: حدود دو سال است که ورزشکاران در حال تلاش هستند تا در پارالمپیک افتخارآفرینی کنند. کاروان ایران به صورت کیفی اعزام می‌شوند و انتظار داریم دو سوم افراد مدال بگیرند.

وی در خصوص انتخاب پرچمدار افزود: برای پرچم‌داری ابتدا ۱۲ نفر نامزد بودند و هر کدام ویژگی خاصی داشتند که به ۶ نفر کاهش یافت و در نهایت با قرعه‌کشی، پرچمدار معرفی شد. پرچم‌داری پارالمپیک خیلی سخت تر از پرچم‌داری المپیک است و این به دلیل ویژگی‌های خاص ورزشکاران این حوزه است.

رضایی تاکید کرد: تعداد ۶۳ نفر تا الان در لیست اعزام هستند. در تیراندازی یک طلا و یک نقره، در پارا وزنه‌برداری سه طلا، یک نقره و یک برنز، در والیبال نشسته یک طلا، در بسکتبال با ویلچر تلاش قرار گرفتن در جایگاه هشتم، در پارا دوومیدانی دو طلا، دو نقره نزدیک به طلا، سه نقره و چهار برنز، در جودو دو نقره، در پارا تکواندو یک طلا و یک نقره، در تیروکمان سه طلا، یک نقره و دو برنز پیش‌بینی کرده‌ایم. در مجموع تاکنون ۶۲ ورزشکار و ۲۰ همراه اعزام می‌شوند که پیش بینی ما شانس کسب۱۱ طلا، ۱۱ نقره و ۶ برنز است.

وی گفت: تمام کاروان ایران به جز دو نفر داخل دهکده خواهند بود و اگر کسی را بیرون دهکده دیدید، جایزه می‌دهیم. سعی کردیم فرد اضافه به عنوان توریست نبریم و هرگز اینگونه نخواهد بود. حتی کت و شلوار را نیز با دلیل انتخاب کرده‌ایم. در خصوص همراهان نیز  پنج نفر اعزام می‌شوند که شامل خسروی وفا، تابع، من، نوروزی و علی فرجی به عنوان معاون کاروان می‌شوند و تعداد روزهای حضورشان نیز مشخص است. البته ۲۴ نفر دیگر شامل روسای برخی فدراسیون ها و دیگر مسئولان نیز هستند که نام آنها  مشخص شده است. همچنین در حال رایزنی هستیم تا یک نفر را به عنوان سفیر دو نفر را به عنوان مهمان ویژه در توکیو داشته باشیم. در کل کاروان ایران ۱۳۰ نفر خواهند بود.

وی تصریح کرد: اگر ورزشکاران ما نسبت به پیش بینی که کردیم، عملکرد بهتری داشته باشند، حقوق بیشتری را پرداخت خواهیم کرد.
وی درباره مراسم رژه در افتتاحیه نیز تصریح کرد: رژه پارالمپیک فقط شامل ورزشکارانی می‌شود که در زمان افتتاحیه حضور داشته باشند. در واقع از ایران ۵۳ نفر می‌توانند رژه بروند، پنج نفر از آنها باید همراه داشته باشند و چند نفر نیز حضور داشته باشند. بنابراین ۶۴ نفر از ایران در مراسم رژه حضور خواهند داشت. فقط هم برای این ۶۴ نفر کت و شلوار گرفته‌ایم و حاضریم اسامی آنها را رسانه‌ای کنیم.

رضایی درباره پاداش نیز گفت: سقف پاداش ها را سقف پاداش المپیک گرفته‌ایم و مجوز آن صادر شده است. برای طلا معادل ۱۰ هزار یورو به ریال پرداخت می‌کنیم و به قیمت کف بازار خواهد بود. همچنین برای نقره ۴ هزار یورو و برای برنز هم معادل ۲۵۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. همچنین به کادر فنی هم در پای سکو پاداش خواهیم داد.

رضایی همچنین درباره اعزام فرزانه عسگری در تیروکمان خاطرنشان کرد: عسگری با توجه به عملکرد اخیرش شانس حضور دارد و باید این موضوع را تحلیل کنیم.

وی درباره پاداش رشته تیمی که از سوی دولت پرداخت می‌شود، افزود: این بخشنامه وزارت ورزش است، ولی اگر دست من بود، به ورزشکاران تیمی دو برابر می‌دادم، چون کار تیمی بسیار اهمیت دارد. ما حتی از سلطانی فر هم این موضوع را درخواست کردیم. البته در والیبال نشسته مشکل حقوق صندوق قهرمانان نیز وجود دارد.

سرپرست کاروان ایران در پیش‌بینی جایگاه ایران نیز گفت: ما جایگاه خود را با این ۲۸ مدال بهتر از ریو ارزیابی می کنیم و بهترین جایگاه را دهم تا پانزدهم می‌دانیم.

وی در خصوص بودجه کمیته ملی پارالمپیک نیز گفت: تا الان نزدیک به یک پنجم از بودجه سالیانه خود را دریافت کرده‌ایم که البته کار با همین مقدار جلو رفته است. درخواست بودجه اضافی نداریم، بلکه می‌گوییم که بودجه در زمان تعیین شده به دستمان برسد.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک اضافه کرد: ورزش جانبازان و معلولان پتانسیل بالایی دارد، ولی باید برنامه خوبی صورت بگیرد.

رضایی همچنین درباره رونمایی از لباس کاروان اظهار کرد: هفته قبل به ما نحوه رژه پارالمپیک اعلام شد. بر همین اساس پیش‌بینی کرده‌ایم که به افراد حاضر در رژه کت و شلوار بدهیم. البته رونمایی از لباس نداریم و لباس‌ها را در افتتاحیه خواهید دید.

سرپرست کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو همچنین درباره حضور ورزشکاران در توکیو افزود: هر ورزشکاری که مدال بگیرد و مسابقه‌اش تمام شود تا ۴۸ ساعت فرصت دارد دهکده را ترک کند و به کشور بازگردد. اعزام کاروان از ۲۸ مرداد تا ۳ شهریور خواهد بود. اولین گروه ۹ شهریور به ایران بازمی‌گردد. ما یازده گروه برای رفت و برگشت کاروان داریم که مسئولان آنها نیز مشخص شده است.

وی گفت؛ کاروان ایران شب اول محرم به مشهد می‌رود و مراسمی در حرم خواهیم داشت و سپس به تهران بازمی‌گردند.

رضایی خاطرنشان کرد: ما بر مبنای سیاستی که برای نحوه ی اعزام ورزشکاران به پارالمپیک مورد هجمه قرار گرفتیم. اگر این سیاست نبود، می‌توانستیم ۱۰۰ نفر اعزام کنیم که البته پیش‌بینی مدال نیز بر مبنای همین تعداد نفرات اعزامی بود و فرقی نمی‌کرد. بحث ما در اعزام به پارالمپیک، کیفی گرایی است که این براساس شرایط جامعه بود.

وی اظهار کرد: ما نمی خواستیم کاروانی برای تماشا کردن و به صورت توریست داشته باشیم. حاضر هستیم همه اطلاعات لازم را نیز اعلام کنیم، چون نیاز می‌بینیم که همه‌چیز روشن و شفاف باشد. نه شعار می‌دهیم، نه چیز دیگر. یک نهاد نظارتی و نماینده مجلس به ما می‌گوید که چرا فلان نفر را می‌بریم و فلان نفر را نمی بریم. این سیاست را از قبل شروع کرده‌ایم و الان کامل شده است. پارالمپیک جای کسب تجربه، توریست و تماشا کردن نیست و با بازی‌های پاراآسیایی فرق دارد.

رضایی در پایان افزود: من این سیاست را تاکید می‌کنم البنه سیاست من و خسروی وفا نیست، بلکه سیاست هیئت اجرایی است. برای من افتخار است که کاروان با ۲۰۰ نفر اعزام شوند، اما برای ما نتیجه در پارالمپیک مهم است.