پیش به سوی شکستن طلسم 29ساله
پیش به سوی شکستن طلسم 29ساله
تیم فوتبال مردان اسپانیا مانند دیدار با ساحل عاج موفق شد ژاپن را هم در وقت‌های اضافه شکست داده و به فینال المپیک راه پیدا کند.

به گزارش حاشیه ورزش، تیم‌های ژاپن و اسپانیا از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزارکننده دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۰ در بخش مردان بودند که در پایان ۱۲۰ دقیقه این لاروخا بود که با یک گل به برتری رسید و راهی فینال شد.

این دیدار نزدیک و سنگین در ۹۰ دقیقه گلی نداشت اما اسپانیا مانند بازی مقابل ساحل عاج در اوقات اضافه توانست به برتری دست پیدا کند. مارکو آسنسیو ستاره تیم رئال مادرید که در دقیقه ۸۳ به جای پدری وارد میدان شده بود موفق شد در دقیقه ۱۱۵ با شوتی زیبا از گوشه راست محوطه جریمه تیمش را به یک برد تاریخی برساند.

اسپانیا با شکست دادن میزبان، حریف برزیل در دیدار نهایی شد و مدال نقره خود را قطعی کرد. کاروان اسپانیا تا به اینجا تنها یک مدال طلا داشته و فوتبالیست‌های این کشور می‌توانند مدال طلای دیگری را در روز شنبه هفته آینده به دست بیاورند. ژاپن هم برای کسب مدال برنز باید به دیدار مکزیک برود.

تیم فوتبال اسپانیا در المپیک در سال ۱۹۹۲ یک مدال طلا به دست آورده و دو بار نیز در سال‌های ۱۹۲۰ و ۲۰۰۰ نیز به عنوان دومی دست پیدا کرده است. برزیل نیز یک طلا و سه نقره در فوتبالِ المپیک را از آن خود کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا