پیولی: گواردیولا و آنچلوتی بهترین مربی‌های دنیا هستند
پیولی: گواردیولا و آنچلوتی بهترین مربی‌های دنیا هستند
استفانو پیولی درباره الگوهایش در دنیای مربیگری و ذهنیت میلان در دیدار پیش رو مقابل ناپولی صحبت کرد.

روسونری پس از پیروزی پرحاشیه 4 بر صفر در خانه ناپولی مطمئن است برابر مدعی عنوان قهرمانی سری آ شانس خوبی خواهد داشت. غیبت ویکتور اوسیمن نیز نویدبخش خوبی برای پیولی و تیمش است.

برنده بازی میلان – ناپولی در نیمه نهایی با برنده اینتر – بنفیکا روبه‌رو می‌شود و مسیری هیجان‌انگیز را برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا رقم می‌زند. پیولی در صحبت با آمازون پرایم ابتدا در مورد ذهنیت میلان قبل از جدال با ناپولی صحبت کرد: “ما خودمان را به بهترین شکل ممکن آماده کرده‌ایم و اهمیت این دیدار را می‌دانیم، می‌دانیم سابقه میلان در لیگ قهرمانان چیست. ما باید با اعتماد به نفس، مصمم و مطمئناً مراقب باشیم، اما باید با سبکی مشخص بازی کنیم، زیرا این مربوط شیوه بازی ما، روش تمرین ما، نحوه کنار هم بودن است و بنابراین باید آن را ادامه دهیم.”

او به پیروزی 4 بر صفر اخیر میلان مقابل ناپولی و ویژگی‌های تیم لوچیانو اسپالتی پرداخت: “بازی‌ها را نمی‌توان تکرار کرد، نمی‌توان فتوکپی کرد و در هر صورت لیگ یک چیز است و لیگ قهرمانان چیز دیگری. ما نمی‌دانیم که حریفان ما چه خواهند کرد، شاید آن‌ها تهاجمی‌تر باشند یا نه، اگر منتظر ما بمانند یا بیایند و جلوی ما را بگیرند، بنابراین ما باید در تشخیص موقعیت‌ها خوب باشیم و فضاهای آزاد که می‌توانیم هم زمان در اختیار داشتن توپ و هم در اختیار نداشتن آن، اشغال کنیم را درک کنیم. آنچه مشخص است این است که ما با تیمی با کیفیت عالی روبه‌رو هستیم که بیشترین گل را در فصل جاری لیگ قهرمانان به ثمر رسانده، بنابراین اگر بخواهیم نتیجه مثبتی بگیریم باید عملکردمان در سطح بالایی باشد.”

سرمربی ایتالیایی درباره آماده‌سازی تیمش برای بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد: “دوست دارم برای مسابقات آماده باشم، برای همه مسابقات نمی‌توان یکسان آماده شد زیرا ویژگی‌های ما تغییر می‌کند، ویژگی‌های حریفان و به خصوص موقعیت حریف تغییر می‌کند. این بازی را با گرفتن سرنخ‌هایی از بازی گذشته آماده کرده‌ایم، اما با موقعیت‌های مختلف، مطمئنم شرایطی در زمین پیش خواهد آمد که شبیه به بازی قبلی نیست.”

پیولی سپس در مورد دیدگاه خود در مورد تفاوت بین عملکرد و نتایج با اکیپ صحبت کرد: “اگر فقط به نتایج فکر کنید، پیشرفت نمی‌کنید، خودم را بر اساس عملکرد می‌سنجم، ماهیت کارم این است که به عنوان یک تیم کار کنم.”

او در مورد برخی از الگوهای مربیگری خود اظهار نظر کرد: “گواردیولا و آنچلوتی بهترین‌های جهان هستند، نه به دلایل مشابه. و من آرتتا از آرسنال را دنبال می‌کنم.”

سرمربی روسونری درباره روند رشد تیم در چند سال اخیر صحبت کرد: “ما مسیری را طی می‌کنیم که سه سال پیش شروع کرده بودیم و از بالاترین رده اروپا دور بودیم. به دیدن رشد تیم افتخار می‌کنم، اما تاریخ میلان بازی در لیگ قهرمانان است. ما خوشحالیم، اما نباید اینجا متوقف شویم.”

سرانجام، پیولی درباره نقطه عطف میلان در ژانویه 2020 صحبت کرد: “با ایبراهیموویچ، کیائر و ساله‌ماکرز از نظر فنی و شخصیتی پیشرفت کرده‌ایم. ایبراهیموویچ یک بازیکن معمولی نیست، بلکه یک قهرمان فنی و اخلاقی، یک الگو، یک گزینه مثال‌زدنی برای گروه جوانی مثل بازیکنان ماست. او همچنین حامی بزرگی برای کادر فنی و کارکنان تیم بوده است.”