پیکان- استقلال؛ نبرد برای صعود به جمع 8 تیم برتر جام
پیکان- استقلال؛ نبرد برای صعود به جمع 8 تیم برتر جام
تیم فوتبال پیکان سه شنبه در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت 17 در ورزشگاه دستگردی تهران میزبان استقلال است.

به گزارش حاشیه ورزش ، مسابقه  پیکان و استقلال که قرار بود اوایل بهمن ماه برگزار شود به دلیل بازیکنان کرونایی زیاد آبی‌پوشان به تعویق افتاد. همین مساله باعث مصاحبه‌های برخی از مسئولان تیم پیکان از جمله سعید دقیقی مدیر تیم علیه لغو بازی شد. جالب اینجاست که جلسه هماهنگی قبل از مسابقه و همچنین نشست خبری مجتبی حسینی سرمربی پیکان در مورد این بازی هم برگزار شد اما عصر همان روز خبر لغو رسمی مسابقه منتشر شد.

به هر حال پیکان که نیم فصل اول را با 25 امتیاز و قرار گرفتن روی رده ششم جدول به پایان رسانده نتایج مطلوبی گرفته اما این تیم در لیگ برتر مقابل استقلال 3 بر صفر بازنده شد و روز سختی مقابل استقلال آماده خواهد داشت. آبی پوشان بدون باخت صدرنشین لیگ هستند اما در جام حذفی دقایق سختی را مقابل تیم دسته دومی نود ارومیه تجربه کردند و حتی تا آستانه حذف پیش رفتند. با این حال روی کاغذ همچنان شانس استقلال از پیکان بیشتر است اما جام خذفی پر از شگفتی است. حتی تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر هم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده اما تیم‌های لیگ برتری مثل سپاهان، گل‌گهر، فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان از گردونه رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

پیکان بعید است در این بازی بخواهد بازی تهاجمی را در دستور کارش قرار بدهد و تلاش می‌کند تا جایی که بتواند مهاجمان زهردار استقلال را از دروازه و محوطه جریمه‌اش دور نگه دارد. استقلال هم که به گفته فرهاد مجیدی بهترین مدافعان ایران را دارد قطعا برای پیروز شدن در 90 دقیقه تلاش خواهد کرد. پیکان در مسابقه‌ای دوستانه مقابل پرسپولیس 3 بر 2 شکست خورد و استقلال هم در بازی معوقه اش در لیگ برتر تیم هوادار را 2 بر یک شکست داد.

پیکان برای رسیدن به این مرحله قشقایی شیراز تیم دسته اولی را یک بر صفر شکست داد و استقلال در ضربات پنالتی از سد نود ارومیه دسته دومی گذشت. برنده بازی روز سه شنبه آخرین تیم مرحله یک چهارم نهایی را مشخص خواهد کرد.

تاکنون تیم های پرسپولیس، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، نساجی مازندران، مس کرمان، خیبرخرم آباد و خلیج فارس ماهشهر به جمع 8 تیم برتر مرحله بعد راه پیدا کرده‌اند. استقلال اگر در این بازی پیروز شود هواداران فوتبال در انتظار دربی احتمالی پایتخت خواهند ماند زیرا حریفان در مرحله بعدی با قرعه کشی مشخص می‌شود.