چالش دوچرخه‌سواری اسکالونی در جهنم ۱۵۷۰‌متری!
چالش دوچرخه‌سواری اسکالونی در جهنم ۱۵۷۰‌متری!
لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، یکی از سخت‌ترین تست‌های دوچرخه سواری را که معروف به جهنم است با موفقیت پشت سر گذاشت.

به گزارش حاشیه ورزش

پس از قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر، هیچ چالشی برای لیونل اسکالونی غیرممکن به نظر نمی رسد. سرمربی تیم ملی آرژانتین که از علاقه‌مندان به دوچرخه سواری است دعوت یک برنامه تلویزیونی اسپانیایی را پذیرفت و یکی از طاقت فرساترین آزمون های جهان را که به جهنم معروف است، انجام داد.

سرمربی آلبی‌سلسته چند هفته پیش در یک مسابقه (167 کیلومتر با 2500 متر مسیر دشوار) در مایورکا، محل زندگی خود و خانواده‌اش، حضور پیدا کرد. او بعد از پشت سر گذاشتن این چالش با دعوتی جذاب از سوی پدرو دلگادو، برنده تور دو فرانس در دهه هشتاد مواجه شد؛ وعده دیدار ارتفاعات شمال اسپانیا بود.

اسکالونی این چالش سخت را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت تا مهارت دوچرخه سواری خود را بار دیگر اثبات کند. او در پایان این ماجراجویی بزرگ گفت: تجربه این ارتفاعات افسانه ای باورنکردنی بود.

دلگادو نیز با ابراز شگفتی از میزبان آمادگی سرمربی آرژانتین در طول این تست گفت: از قدرت و آمادگی بدنی اسکالونی شگفت زده شدم. می دانستیم که کارش خوب است اما انتظار چنین عملکردی را هم نداشتم. او خیلی سریع خود را با چالشی که در پیش داشت هماهنگ کرد و با انگیزه کار را به پایان رساند.

چالشی که سرمربی آرژانتین آن را با موفقیت به پایان رساند، آخرین مسیر تور دوچرخه سواری اسپانیا (آلتو د لانگلیرو) است که به خاطر شرایط طبیعی سختش به جهنم مشهور است؛ این بخش 1570 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و شیب سرازیری آن 24 درصد است. دمای هوا نیز در این منطقه از 8 درجه تجاوز نمی کند.