چرا اتحادیه جهانی کشتی روسیه را تحریم نکرد؟
چرا اتحادیه جهانی کشتی روسیه را تحریم نکرد؟
اتحادیه جهانی کشتی بر خلاف بسیاری از فدراسیون های جهانی به دلایل مختلف اقدامی در جهت تحریم روسیه انجام نداد.

به گزارش حاشیه ورزش ، در شرایطی که پس از حمله گسترده روسیه به اوکراین، بسیاری از فدراسیون های جهانی نسبت با حذف میزبانی و کنار گذاشتن تیم های روس از مسابقات رشته های مختلف، به تحریم ورزش این کشور اقدام کرده اند، اتحادیه جهانی کشتی تاکنون هیچ واکنشی به تحریم کشتی روسیه از خود نشان نداده است.

به نظر می رسد با توجه به جایگاه بی‌نظیر کشتی روسیه در جهان و نفوذ گسترده روسیه در اتحادیه جهانی کشتی در کنار عضویت میخاییل مامیاشویلی و ناتالیا یاریگینا در هیات رییسه و هیات اجرایی به عنوان نایب رییس، نناد لالوویچ رییس صرب اتحادیه جهانی کشتی و عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک، قصدی برای تحریم کشتی روسیه و به خطر انداختن جایگاه خود و همچنین رشد و توسعه کشتی در جهان ندارد.

از سوی دیگر روس ها همواره نقش پررنگی در میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی داشته‌اند، تا جایی که تا پایان سال جاری میلادی، روسیه میزبانی ۹ رویداد بین‌المللی در رده های سنی مختلف را بر عهده دارد و بدون شک لغو میزبانی روسیه از رویدادهای پیش رو، کار اتحادیه جهانی را برای برگزاری این مسابقات سخت خواهد کرد.

نفوذ و لابی روس ها در اتحادیه جهانی کشتی تا جایی است که بسیاری معتقدند تصمیمات مهم و سرنوشت ساز با نظر مستقیم میخاییل مامیاشویلی اجرایی می شود.

با این اوصاف رییس اتحادیه جهانی کشتی در شرایط فعلی ترجیح داده سکوت کند و تا اینجای کار خود را وارد درگیری با سردمداران کشتی روسیه نکند.

حفظ کشتی در بازی‌های المپیک با نقش آفرینی روسیه و آمریکا دو کشور قدرتمند جهان صورت گرفت و حفظ رابطه نزدیک با این کشور اهمیت ویژه‌ای برای سران اتحادیه جهانی کشتی دارد.

البته پس از وقایع اخیر، میخاییل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد کشتی گیران این کشور به رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی اروپا که کمتر از یک هفته دیگر برگزار می شود، اعزام نخواهند شد. مامیاشویلی تاکید کرد منعی برای حضور روسیه در این مسابقات وجود ندارد اما با توجه به شرایط بوجود آمده این تصمیم اتخاذ شده است.

حذف روسیه و ستاره هایش از مسابقات جهانی تاثیر بسیار زیادی بر سطح کیفی مسابقات خواهد داشت و این موضوع با اهداف اتحادیه جهانی که طی سال های اخیر سعی کرده به طرق مختلف با بروزرسانی قوانین یا توسعه کشتی در جهان، به ماندگاری کشتی در المپیک کمک کند، همخوانی ندارد.