چرا تاتنهام هیچوقت برای قهرمانی تلاش نمی‌کند؟
چرا تاتنهام هیچوقت برای قهرمانی تلاش نمی‌کند؟
تاتنهام دوباره برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کند و خرید ریچارلیسون و حفظ هری کین و سون هیونگ مین نیز به این تیم کمک نکرد تا مدعی قهرمانی باشد.

به گزارش حاشیه ورزش

و به نقل از رویترز، آنتونیو کونته سرمربی تیم فوتبال تاتنهام پس از اینکه تیمش توانست با نتیجه ۳ بر یک مقابل ناتینگهام فارست به برتری برسد گفت: صعود تاتنهام هاتسپر به لیگ قهرمانان اروپا در این فصل مانند کسب عنوان قهرمانی است.

هری کین نیمه اول دبل کرد و سون هیونگ مین گل سوم را به ثمر رساند تا فشار روی کونته کاهش یابد. این پیروزی اولین پیروزی اسپرز بعد از چهار بازی بود. تاتنهام بعد از حذف از جام حذفی در لیگ قهرمانان نیز برابر میلان ناکام بود تا تنها هدف این تیم در فصل جاری کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باشد.

کونته که فصل گذشته تاتنهام را به مقام چهارم رساند، گفت: «برای ما رسیدن به جمع چهار تیم برتر مانند قهرمانی در لیگ برتر است. فصل گذشته این اتفاق افتاد و من درباره معجزه کسب سهمیه صحبت کردم و باید این صحبت‌ها را دوباره تکرار کنم. این فصل خیلی سخت‌تر از فصل قبل بود. تیم‌های زیادی برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند و در این لحظه فقط کسب رتبه چهارم برای ما امکان پذیر است. یک باشگاه برتر به خودش نگاه می کند. ما باید روی خودمان متمرکز باشیم و سعی کنیم تا پایان فصل بهترین کارمان را انجام دهیم و سپس ببینیم به کدام رتبه می توانیم دست پیدا کنیم.

تاتنهام از ۲۷ بازی ۴۸ امتیازی دارد که شش امتیاز بیشتر از لیورپول رده پنجمی است که شکست شوک‌آور یک بر صفر را برابر بورنموث متحمل شد اما یک بازی کمتر از تاتنهام دارد.

اگرچه چلسی پس از پیروزی ۳ بر یک خود مقابل لسترسیتی در رده دهم باقی ماند، کونته گفت که نمی تواند تیم گراهام پاتر را به عنوان تیمی ببیند که به دنبال سهمیه نیست.

کونته گفت: لیورپول رقیب ما برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان است. نیوکاسل نسبت به گذشته تیم متفاوتی شدند و پول زیادی سرمایه گذاری کرده اند و تیم قدرتمندی دارند. من چلسی را هم تیمی مدعی برای کسب سهمیه می دانم زیرا چلسی این امکان را دارد که در ۱۱ یا ۱۲ بازی متوالی پیروز شود. آنها بازیکنان شاخص زیادی دارند.

ریخت و پاش هایی برای هیچ

تاتنهام فصل قبل هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان جنگید و در تابستان بازیکنان خوب زیادی جذب کرد. یکی از این بازیکنان ریچارلیسون، مهاجم فصل گذشته اورتون بود. تاتنهامی‌ها با مبلغ ۵۰ میلیون یورو به همراه ۱۰ میلیون پاداش، این مهاجم برزیلی را از گودیسون پارک به خدمت گرفتند.

او که سابقه بازی برای واتفورد را هم دارد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای برزیل به میدان رفت. این مهاجم چهارمین خرید تاتنهام پس از بن فاستر، بیسوما و ایوان پرشیچ بود ولی بار دیگر تاتنهام در همان پله قبلی است و هیچ پیشرفتی حاصل نشده است و دوباره آنتونیو کونته حرف از کسب سهمیه لیگ قهرمانان می زند.

طلسم قهرمان نشدن تاتنهام نیز در حالی ادامه دارد که شاید در تابستان هری کین از این تیم جدا شود. دو باشگاه منچستریونایتد و بایرن مونیخ به شدت خواهان به خدمت گرفتن کین هستند و ممکن است کاپیتان و بهترین گلزن تاتنهام در تابستان این تیم را ترک کند که باعث می شود کار اسپرز برای فصل بعد دشوارتر نیز شود.