چرا دبیر فدراسیون بسکتبال معرفی نمی‌شود؟
چرا دبیر فدراسیون بسکتبال معرفی نمی‌شود؟
در حالی که چهار ماه از انتخابات می‌گذرد اما جواد داوری هنوز دبیر جدید فدراسیون بسکتبال را معرفی نکرده است.

به گزارش حاشیه ورزش ، در حالی که پیش بینی می‌شد فدراسیون بسکتبال ایران خیلی زودتر از این‌ها دبیر فدراسیون را انتخاب کند، تا امروز که حدودا ۴ ماه از مجمع می‌گذرد خبری از معرفی دبیر جدید نیست و جواد داوری همچنان در معرفی بازوی اجرایی فدراسیون وسواس به خرج می‌دهد.

البته دست دست کردن جواد داوری در اعلام انتخاب‌های خود به همین بحث ختم نمی‌شود و در موارد دیگری از جمله معرفی سرمربی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان نیز او نشان داد که در اعلام نظرات خود بسیار محتاطانه عمل می‌کند.

به عنوان مثال، در حالی که پس از مجمع انتخاباتی جواد داوری اعلام کرده بود کادرفنی تیم ملی تقویت می‌شود و یا تغییر خواهد کرد، ضمن مشخص بودن جایگزین مصطفی هاشمی در چند هفته گذشته، فدراسیون بسکتبال در معرفی جانشین او تعلل بسیاری را به خرج داد که دلیل آن هم مشخص نشد.

اکنون به نظر می‌رسد که این مسئله در رابطه با بحث معرفی دبیر فدراسیون نیز صدق می‌کند. در حالی که داوری در صحبت‌های قبلی خود (مصاحبه خود در جمع خبرنگاران پس از اتمام لیگ برتر) اعلام کرده بود تا پایان اردیبهشت تکلیف دبیر جدید فدراسیون نیز مشخص خواهد شد، چنین اتفاقی رخ نداد تا همچنان اهالی این رشته منتظر مشخص شدن فرد مورد نظر رئیس جوان باشند.

در کنار بحث انتخاب دبیر فدراسیون، معرفی سرمربی تیم جوانان نیز از دیگر کارهای مهمی است که داوری باید هر چه سریع‌تر به آن رسیدگی کند. با برکناری محمدرضا اسلامی و به کار گیری او در تیم ملی ب، اکنون تیم جوانان که تورنمنت مهم قهرمانی آسیا (مرداد ماه به میزبانی تهران) را پیش رو دارد، همچنان بلاتکلیف مانده و خبری هم از معرفی سرمربی جدید نیست. با وجود اینکه شنیده می‌شود سیامک ویسی به عنوان جایگزین اسلامی در تیم جوانان انتخاب شده است، همچنان خبری از اعلام رسمی این خبر نیست و باید دید فدراسیون چه تصمیمی را در ادامه اتخاذ می‌کند.

با وجود اینکه کارشناسان بسکتبال انتخاب‌های داوری را مناسب آینده این رشته می‌دانند، برخی نیز معتقدند دلیل احتیاط داوری در اعلام انتخاب‌ها برای جلوگیری از حواشی است. اما رئیس جوان باید در نظر داشته باشد که برخی انتصاب‌ها مثل دبیر فدراسیون باید هر چه سریع‌تر صورت بگیرد تا فدراسیون بسکتبال برنامه‌های خود را با روند بهتری طی کند.