چرا ملی‌پوش بسکتبال به ایران نمی‌آید؟
چرا ملی‌پوش بسکتبال به ایران نمی‌آید؟
با وجود دعوت کادرفنی تیم ملی بسکتبال از ملی‌پوش ایرانی - انگلیسی برای حضور در اردوها، این ملی‌پوش جواب تماس‌های فدراسیون ایران را نمی‌دهد و گویا قصد آمدن به ایران را ندارد.

به گزارش حاشیه ورزش، در جریان تمرینات تیم ملی بسکتبال ایران، غیبت ارسلان کاظمی و آرون گرامی‌پور دو بازیکن دعوت شده به اردوها از نکات قابل توجهی است که شاید دلیل این اتفاق برای بسیاری از اهالی این رشته سوال مبهمی باشد.

از بین این دو ملی‌پوش ارسلان کاظمی به دلیل مسائل شخصی در آمریکا حضور دارد و سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی نیز اعلام کرد که این اتفاق با هماهنگی وی است و ستاره باتجربه بسکتبال ایران از هفته آینده به تمرینات اضافه خواهد شد.

اما آرون گرامی‌ پور گویا دلایل دیگری برای غیبت خود در اردوها دارد. در دوران سرمربیگری مهران شاهین‌طبع، گرامی‌پور از جمله بازیکنانی دو ملیتی به شمار می‌رفت که عملکرد او در تیم ملی ایران به شدت مورد انتقاد کارشناسان بود.

پس از المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کنار رفتن شاهین‌طبع از سرمربیگری تیم ملی، انتقادات از بازیکنان نه چندان باکیفیت دو ملیتی شدت گرفت تا با حضور مصطفی هاشمی در تیم ملی، رد پای این بازیکنان در ترکیب بلندقامتان کمرنگ شود، اتفاقی که گویا ناراحتی گرامی‌پور را به همراه داشته است.

ارمغانی که پس از انتخاب خود به عنوان سرمربی نام آرون گرامی‌پور را در لیست اردونشینان نیز قرار داد، در مصاحبه آخر خود اعلام کرد که این بازیکن از اتفاقات رخ داده در ایران ناراحت است و تاکنون نتوانسته‌ایم با او تماسی برقرار کنیم که برای حضور در اردوها به ایران بیاید.

با شدت گرفتن بحث بازیکنان دوملیتی در ایران، ملی‌پوشانی چون مایک رستم‌پور (ایرانی-آمریکایی) و آرون گرامی‌پور (ایرانی-انگلیسی) مدعی شدند که این انتقادات غیرمنصفانه است و به نظر می‌رسد دلیل نیامدن گرامی‌پور به ایران هم همین برداشت است. در نهایت باید دید آیا گرامی‌پور در فهرست جدید تیم ملی قرار می‌گیرد یا نه.