چرا ‌هم‌تیمی طارمی خریدی عالی برای لیورپول است؟
چرا ‌هم‌تیمی طارمی خریدی عالی برای لیورپول است؟
لیورپول هم‌تیمی طارمی را به خدمت گرفت تا بسیاری از این انتقال تمجید کنند.

به گزارش حاشیه ورزش ، امروز لوئیز دیاز در آرژانتین در اردوی تمرینی تیم ملی کلمبیا با لیورپول قرارداد خود را امضا کرد تا از روزهای آتی برای یورگن کلوپ بازی کند.

این بازیکن با 40 میلیون یورو به اضافه 20 میلیون یورو پاداش با قرارداد 5 ساله راهی این تیم شد.
لوئیز دیاز بالاتر از طارمی بهترین گلزن پورتو بود و نقشی پررنگ در صدرنشینی این تیم ایفا کرد. قطعا نبود این بازیکن فقدان بزرگی برای پورتو خواهد بود و باید دید کونسیسائو چگونه می‌خواهد با نبود دیاز و با تکیه به کیفیت بازیکنانی مثل طارمی، ویرا، اوانیلسون، اوریبه و دیگر بازیکنان قهرمانی را از آن خود کند.

سایت تحلیلی EBl گزارشی جالب در خصوص علت خوب بودن خرید دیاز توسط لیورپول نوشت و مدعی شد که این بازیکن نقشی بزرگ می‌تواند در کیفیت لیورپول در هفته‌های آتی ایفا کند.

EBL نوشت: در بازی مدرن کنونی، یک مهاجم-وینگر می‌تواند هم گل بزند، هم گل بسازد، هم قدرت فیزیکی بالایی داشته باشد و هم در دفاع به شدت خوب کار کند. وینگر – مهاجم کلمبیایی از آن دسته از بازیکنان است. حتی شاید بتوان گفت، بهترین است.
دیاز در کنار ژوتا و فیرمینو می‌تواند قدرتی شگفت انگیز به خط تهاجمی لیورپول اضافه کند و این تیم با بازگشت مانه و صلاح بتواند برای قهرمانی در اروپا نهایت توان خود را به کار گیرد.

دیاز به شدت شبیه سادیو مانه و صلاح است و می‌تواند با استفاده از عرض بالا در زمین و با دریبل بازیکنان به داخل محوطه نفوذ کند و یک تهدید بزرگ برای دیگر تیم‌ها حساب شود.

طبق آمار سوفا اسکور ، دیاز یک وینگر چپ است که در این فصل در 18 بازی 18 بار در ترکیب اصلی بوده و توانسته 14 گل به ثمر رساند. به عبارتی او در هر 108 دقیقه یک گل برای پورتو به ثمر رسانده و توانسته 4 بار بهترین بازیکن هفته لیگا-ناش (لیگ پرتغال) نام گیرد. او در این فصل 4 بار پاس گل داده ولی توانسته 7 بار موقعیت بزرگ خلق کند. به عبارتی در هر بازی دیاز 2.2 پاس کلیدی در بازی به دیگر بازیکنان پورتو داد.
میرر 50 میلیون دلار برای خرید این بازیکن را بسیار عالی دانست و مدعی شد که با پولی خوب این بازیکن را به آنفیلد خواهد آورد. لیورپول به دلیل حضور صلاح و مانه در جام ملت های آفریقا به شدت نیازمند دیاز است و در صورت جلو رفتن تیم های ملی مصر و سنگال ، می‌تواند از اولین بازی از او استفاده کند.

دیاز سه شنبه با پیراهن تیم ملی کلمبیا به مصاف آرژانتین خواهد رفت و پس از این بازی به انگلیس سفر خواهد کرد.

لیورپول با یک بازی کمتر و 48 امتیاز در رده دوم قرار دارد و با سیتیزن‌ها 9 امتیاز فاصله دارد. لیورپول چهارشنبه این هفته با کاردیف سیتی در جام حذفی بازی دارد و پنج شنبه آینده به مصاف لسترسیتی خواهد رفت.