چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس در قانون بازی‌های رو در رو
چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس در قانون بازی‌های رو در رو
بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییری از سوی سازمان لیگ فوتبال در قانون بازی‌های رو در رو رخ نداده اما یک تبصره ایجاد مشکل کرده است.

حاشیه ورزش:

سهیل مهدی، مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال بامداد امروز (سه‌شنبه) تکلیف نحوه رتبه‌بندی دو یا چند تیم در صورت هم‌امتیاز شدنشان را مشخص کرد. بر اساس صحبت‌های مهدی، در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، بازی‌های رو در روی تیم‌های هم‌امتیاز در جدولی جداگانه و ایزوله مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس رتبه تیم‌های هم‌امتیاز در این جدول ایزوله، رتبه نهایی‌شان در لیگ برتر مشخص خواهد شد.

اولویت رتبه‌بندی در این جدول به ترتیب، امتیاز در بازی‌های رو در رو، تفاضل گل در بازی‌های رو در رو و گل زده بیشتر در بازی‌های رو در رو (در صورت هم‌امتیاز شدن بیش از دو تیم) است. حال اگر این پارامترها بین تیم‌های هم‌امتیاز برابر شود، رتبه‌بندی این تیم‌ها بر اساس تفاضل گلشان در جدول کلی لیگ برتر تعیین می‌شود. در نتیجه گل زده در خانه حریف در رتبه‌بندی تیم‌های هم‌امتیاز اهمیتی ندارد.

اهمیت توضیحات سهیل مهدی جایی مشخص می‌شود که تا پیش از این، استقلالی‌ها تصور می‌کردند که در جدول بازی‌های رو در رو بالاتر از پرسپولیس قرار خواهند گرفت چرا که گل زده در خانه حریف هم در جدول بازی‌های رو در رو حائز اهمیت است اما حالا با توضیح مدیر کمیته مسابقات سازمان لیگ مشخص شد که با توجه به تساوی در داربی‌های رفت و برگشت لیگ بیست و سوم، در صورت هم‌امتیاز شدن سرخابی‌ها در پایان فصل، تفاضل گل کلی آنها تعیین کننده است؛ موضوعی که در صورت ادامه فرم خوب دو تیم، قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا