چلسی – دورتموند/ شام آخر پاتر در استمفوردبریج؟
چلسی – دورتموند/ شام آخر پاتر در استمفوردبریج؟
چلسی برای جبران شکست دیدار رفت برابر دورتموند باید دروازه یک دروازه‌بان سختکوش را باز و راه خود را هموار کند.

به گزارش حاشیه ورزش

دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه‌شب با برگزاری دو دیدار شروع می‌شود و در حساس‌ترین بازی چلسی در خانه به دیدار بوروسیادورتموند می‌رود.

دیدار رفت برای چلسی یک تراژدی به تمام معنا بود زیرا آنها نتوانستند راهی برای عبور از گرگور کوبل پیدا کنند؛ آن هم در شرایطی که آبی‌های لندن ۲۱ تلاش برای بازکردن دروازه حریف داشتند ولی در نهایت موفق به بازکردن دروازه تیم آلمانی نشدند. شاید اکنون عملکردی سراسر هوشیارانه در استمفورد بریج برای رساندن این تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی کافی باشد اما تیم جوان ادین ترزیچ از ابتدای سال جدید میلادی در فرم فوق‌العاده‌ای قرار داشته و مطمئن است توان رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها را دارد.

عملکرد:

چلسی
فرم (همه مسابقات): مساوی – مساوی – باخت – باخت – باخت – برد
جایگاه آنها در جدول لیگ برتر انگلیس: دهم لیگ برتر

دورتموند
فرم (همه مسابقات): برد – برد – برد – برد- برد – برد
جایگاه آنها: دوم در بوندسلیگا

دورتموند با ۱۰ برد از ۱۰ بازی از ابتدای سال تاکنون بهترین تیم اروپا از این منظر بوده است. دورتموند بر خلاف چلسی ریخت‌وپاشی نداشته و نقطه مقابل این تیم بوده است و اکنون در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان نیز حضور دارد و در لیگ نیز رقابت سختی با بایرن‌مونیخ برای قهرمانی خواهد داشت.

در طرف مقابل ولخرجی‌های چلسی حتی هواداران این تیم را نیز کلافه کرده است. ژوآئو فلیکس در کنار انزو فرناندز و میخائیلو مودریک، گوش‌های از خریدهای نجومی تاد بولی در تیم چلسی بوده‌اند.

دیلی‌میل این هفته از احتمال تغییر روی نیمکت چلسی گزارش داد. صبر هواداران چلسی سر آمده و گراهام پاتر نتوانسته نتایج دلخواه هواداران را کسب کند. دیلی‌میل نوشت ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی، در ایتالیا خوشحال نیست؛ در حالی که پاتر به دلیل نتایج بد در آستانه برکناری از هدایت آبی‌های لندن قرار دارد و همه اینها به این معنی است که مورینیو می‌تواند برای سومین بار در چلسی حاضر شود.

مربیان چه گفتند؟

گراهام پاتر، سرمربی چلسی: در بازی اول موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردیم اما از گلی که دریافت کردیم ناامیدم. فکر می‌کنم در نیمه دوم تیم برتر بودیم. باید دوباره جمع شویم. متحد باشیم و بتوانیم این نتیجه را در دیدار برگشت جبران کنیم.

ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند: کمی شانس با ما یار بود و یک دروازه‌بان استثنایی داشتیم که خیلی خوب ظاهر شد. چلسی کیفیت فوق‌العاده‌ای در خط حمله دارد اما گرگور، گلر ما در فرمی باورنکردنی است و می‌دانیم که وقتی شرایط سخت شود، می‌توانیم به او اعتماد کنیم.

زیر ذره‌بین:

چلسی – دورتموند/ شام آخر پاتر در استمفوردبریج؟

کریم آدیمی، مهاجم فصل قبل سالزبورگ، با قراردادی به ارزش ۳۸ میلیون یورو به تیم بوروسیادورتموند پیوست تا جانشین ارلینگ هالند شود. این مهاجم جوان و بااستعداد که تنها ۲۰ سال سن دارد، به زیگنال‌ ایدونا پارک رفت تا بتواند جای خالی ارلینگ هالندی را پر کند که ماشین گلزنی این تیم آلمانی بود.

او در دورتموند فشار زیادی را تحمل می‌کند؛ چرا که با هالند مقایسه می‌شود. آدیمی از پدر نیجریه‌ای و مادر رومانیایی در مونیخ آلمان متولد شده است و تاکنون سه بازی نیز برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داده و باید دید درخشش در دورتموند باعث می‌شود که هانسی فلیک برای یورو ۲۰۲۴ روی او حساب کند یا شرایط طور دیگری برایش رقم خواهد خورد.

ترکیب احتمالی

چلسی: کپا، چالوبا، کالیدو کولیبالی، وسلی فوفانا، ریس جیمز، متئو کواچیچ، انزو فرناندز، بن چیلول، میخایلو مودریک، ژوآئو فلیکس و کای هاورتز

محروم: میسن مونت

یک‌اخ گالاگر، جیمز، کولیبالی، مودریک، تیاگو سیلوا

دورتموند: گرگور کوبل، ولف، زوله، شلوتربک، گوئررو، امره چان، صالح اوزکان، یولیان برانت، جود بلینگام، مارکو رویس و سباستین هالر

محروم: رایرسون

بنفیکا – بروخه

گل دیرهنگام دیوید نرس در بروژ باعث شد که بنفیکا شرایط خوبی برای دیدار برگشت داشته باشد. تیم پرتغالی که در صدر جدول لیگ برتر پرتغال هم قرار دارد، در زمستان انزو فرناندز را به چلسی فروخت ولی هنوز هم شرایط خوبی دارد و از شانس زیادی برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر اروپا برخوردار است.

ترکیب‌های پیش‌بینی‌شده

بنفیکا: ولاچو دیموس، باه، آنتونیو سیلوا، اوتامندی، گریمالدو، اورسنس، فلورنتینو، ژائو ماریو، دیوید نرس، رافا سیلوا و گونچالو راموس

کلوب بروخه: مینیوله، ماتا، هندری، مکله، مایجر، اودوی، اونیدیکا، بوکان، وناکن، لنگ و یارمچوک

بنفیکا:

فرم (همه مسابقات): برد – باخت – برد – برد – برد – برد
رتبه در جدول رده‌بندی لیگ: صدرنشین

کلوب بروخه:

فرم (همه مسابقات): باخت – برد – مساوی – باخت – مساوی – مساوی

رتبه در جدول رده‌بندی لیگ: چهارم در لیگ بلژیک

مربیان چه گفتند؟

راجر اشمیت، سرمربی بنفیکا: به ثمر رساندن گل دوم در بروژ بسیار مهم بود. وقتی در بازی رفت در زمین حریف بازی می‌کنیم و پیروز می‌شویم، گام بلندی برداشتیم ولی ما در نیمه راه هستیم.

اسکات پارکر، سرمربی کلوب بروژ: این یک بازی کاملا باز است. بازی برگشت برای ما به ماموریت غیر ممکن تبدیل شده ولی در فوتبال همه چیز ممکن است.