چه کسانی سرنوشت شوم فولاد را رقم زدند
چه کسانی سرنوشت شوم فولاد را رقم زدند
یک کارشناس فوتبال گفت: چه کسانی چنین سرنوشت شوم و نامبارکی را برای فولاد خوزستان رقم زدند که پس از ۱۲ هفته با ۵ گل زده، ضعیف‌ترین آمار بین ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال کشور را دارد

امین یزدانی در گفت وگو با حاشیه ورزش با بیان این که چه بر سر فولاد خوزستان آمده است که اکنون در قعر جدول قرار دارد؟ اظهارکرد: باشگاه بزرگ فولاد خوزستان که نماد یک باشگاه مدرن با ایجاد زیرساخت های مناسب و کم نظیر و همراه با یک آکادمی مطلوب در سطح فوتبال کشور بشمار می رود، در فصل گذشته و به ویژه فصل جاری لیگ برتر، تمام دوستداران و علاقه مندان فوتبال خوزستان را نگران و حتی تا مایوس و ناامید کرده است.

فولاد به شدت بیمار است

وی ادامه داد: کسب نتایج ضعیف و شیوه فوتبالی نگران کننده، دل هر علاقه‌مند و عاشق فوتبال خوزستانی را به درد می‌آورد. فولادی که دو قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر جام را در کارنامه دارد و از طرفی در طول چند دهه اخیر، بازیکنان نامداری را در سطوح مختلف تیم های ملی فوتبال تحویل داده، اکنون به شدت بیمار و نیازمند یک طبیب حاذق است.

فولاد در غمبارترین دوران حیات باشگاه به سر می‌برد

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: چه کسانی چنین سرنوشت شوم و نامبارکی را برای فولاد خوزستان رقم زدند که پس از ۱۲ هفته با ۵ گل زده، ضعیف‌ترین آمار بین ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال کشور را دارد؟ تفاضل  ۱۵ – غمبارترین دوران حیات این باشگاه مدرن و برند فوتبال خوزستان را رقم زده است.

مارتینس علم و توان کمک به فولاد را ندارد

وی با بیان این که با احترام به آقای مارتینس ولی او مطلقا نمی‌تواند هیچ‌ کمکی به فولاد کند، افزود: مارتینس هم علم و توانش را ندارد و هم کیفیت فنی بازیکنان فولاد در حد و اندازه های بهترین باشگاه از حیث امکانات سخت افزاری و زیرساختی کشور نیست.

تکرار “خوزستان و آبادان، برزیلته” نوعی خودفریبی است

یزدانی بیان کرد: به نظرم تکرار “خوزستان و آبادان، برزیلته” نوعی خودفریبی است زیرا دهه هاست که هیچ‌کدام از تیم های خوزستانی به شیوه و روش فوتبال قدیم برزیل، بازی نمی کنند. وقتی خود برزیلی ها، شیوه و سبک بازی خودشان را فراموش کرده اند، ما چگونه این روش منسوخ در فوتبال جهان را آرزومندیم و هنوز به آن دلخوشیم. شیوه ها و  سبک‌های مختلف و متنوع‌ و مدرنی در فوتبال جهان در حال انجام است که چشم ها را می‌نوازد و دل ها را صیقل می هد و ما از همه آن ها غافلیم و خود را به شیوه ای از فوتبال قدیم جهان گره زده ایم که خود دهه ها از صحنه فوتبال جهان رخ بربسته است.

نیاز به نیروی انسانی متخصص داریم

وی ادامه داد:  برای این که  فوتبال خوزستان در مسیر رشد، ترقی، توسعه و پیشرفت قرار گیرد، باید زیرساخت را ایجاد کرد و توسعه داد و نیز مشکلات مالی را برطرف کرد. سپس  فلسفه نوین و جدیدی را برای بازی انتخاب کرد و آن را از طریق مربیان متخصص، آگاه و به روز و البته با تلفیقی از مربیان با تجربه و جوان در آکادمی ها اجرایی و پیاده سازی کرد.
ما نیاز به نیروی انسانی متخصص در تمام زمینه های فوتبال روز جهان داریم که لازمه آن نیز برنامه ریزی های کوتاه، میان مدت و به ویژه بلندمدت است.

باید احساسات کاذب و زودگذر را دور ریخت

این کارشناس فوتبال با تاکید بر این که باید احساسات کاذب و زودگذر را دور ریخت و با خرد، تعقل و عملگرایی به دنبال آینده نسل نونهال، نوجوان و جوان کنونی فوتبال خوزستان باشیم، گفت: اگر به فولاد کنونی نگاهی گذرا بیندازیم، لزوم بکارگیری مدیریت کارآمد و متخصص و همچنین تدوین برنامه ریزی های شفاف و قابل اجرا که قطعا باید با صبر و شکیبایی هواداران همره باشد، چاره راه است و می توان کم کم از این برزخ کنونی گذر کرد تا به ساحل آرامش در فوتبال استان رسید.

آینده تیره و تاری در انتطار فوتبال خوزستان است، اگر…

وی عنوان کرد: قرارگرفتن سه تیم خوزستانی در انتهای جدول، زنگ ناقوس خطر را برای فوتبال سرزمین نخل و آفتاب و نفت به صدا درآورده است و چنانچه از امروز به فکر سال‌های آتی برای فرزندان محروم، اما مستعد این خطه فوتبال خیز کشور نباشیم، قطعا آینده تیره و تاری در انتطار فوتبال، این عشق ابدی بچه های پابرهنه سرزمین اسطوره‌های فراموش نشدنی مستطیل سبز خواهد بود.

 

  • منبع خبر : ایسنا