چگونگی رژه پارالمپیک در گرو تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک
چگونگی رژه پارالمپیک در گرو تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک
طبق اعلام کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو، به زودی چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه و رژه این بازی‌ها توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) مشخص و اعلام می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش ، کرونا و تاثیراتی که بر برگزاری عادی و همیشگی بازی های المپیک توکیو گذاشته تا آنجا پیش رفته که قرار است مراسم افتتاحیه و رژه این دوره بازی ها متفاوت از همیشه و با حضور محدود و مختصر نمایندگان کاروان کشورهای شرکت کننده برگزار شود.

طبق آنچه کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیته برگزاری بازی ها اعلام کرده اند، کشورها می توانند تنها ۱۰ نماینده در مراسم رژه داشته باشند. این تصمیم در واقع در راستای پروتکل های مبارزه با کرونا و به منظور جلوگیری از تشدید این ویروس در جریان بازی ها گرفته شده است.

این در حالی است که به فاصله دو هفته بعد از اتمام بازی های المپیک، توکیو میزبان بازی های پارالمپیک خواهد بود. برای نخستین بار هم یک کمیته واحد مسئولیت برگزاری هر دو رویداد را شهر میزبان بر عهده گرفته اند. با این حال اما در مورد افتتاحیه و چگونگی رژه کاروان کشورها در پارالمپیک تصمیم قطعی گرفته نشده است.

این موضوع در مکاتبه هفته گذشته کمیته ملی پارالمپیک ایران با کمیته برگزاری بازی های پارالمپیک مورد پیگیری قرار است اما اعلام نتیجه قطعی منوط به تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) شده است.

هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه توضیح داد و گفت: بعد از اطلاع از شرایط رژه کشورها در افتتاحیه المپیک با کمیته برگزاری بازی های پارالمپیک توکیو مکاتبه داشتیم تا نسبت به شرایط این بازی ها و افتتاحیه آن کسب اطلاع کنیم.

وی ادامه داد: پاسخ کمیته برگزاری بازی های پارالمپیک اواخر هفته گذشته به دستمان رسید. در ایمیل دریافتی تاکید شده بود که در مورد المپیک و چگونگی رژه کشورها در افتتاحیه آن، کمیته بین المللی المپیک تصمیم گیرنده بوده است. در مورد بازی های پارالمپیک هم کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) باید تصمیم لازم را اتخاذ کند.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان پارالمپیک همچنین تاکید داشتند که به زودی تصمیم گیری در این زمینه انجام خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: چگونگی حضور کاروان ایران در مراسم افتتاحیه پارالمپیک به تصمیم IPC و محدودیت های موردنظر بستگی دارد. بر اساس این تصمیم در موردترکیب کاروان برای مراسم رژه برنامه ریزی می کنیم.